Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra arpeggio, finns det?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det arpeggio programm som vst eller fristående nånstans man kan ladda ner ifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-10 19:47

Tack för tipset men jag har testat programmet en gång och det funkade inte riktigt som jag hade tänkt mig, den spelade på även fast man släppte tangenten.....

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-11 01:43

Arpeggio? Sequencers? Äsch, vad skall man med sådan skit till.

Några LFO:er och hyfsade modulationsmöjligheter räcker. Då kan det låta såhär när man trycker ner en tangent...

Djupt imponerad av den lfo´n, men jag har inte riktigt fattar hur man får en lfo att påverka andra saker på mina kurzweils.
vilken synth är det som låter?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-11 15:10

Det där är väl helt klart Aminos lilla söta Matrix 12:a...?

woah minns ett ljud på matrix 12 som hette mr wolf *dregglar*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-11 15:55

Jag minns en del effektljud, t ex åska, som lät nästan som samplat. Och körer som också låter som körer i en sampler. Det är en otrolig synt. En av de där eviga drömsyntarna.

Fast nu kommer Amino snart säga att det är något annat instrument i arsenalen. Jag vet inte vad du har för prylar riktigt, Mattias...

Här finns i alla fall ett Matrix 12-galleri man kan drömma sig bort med.

Liten... som sagt...

Låter hur grymmt som helst, man lär ju behöva en halv ingenjörsexamen för att klara av sånnt

Det borde funka med kurren känns det som, men jag har inte gett mig in i detta riktigt tack för demot på ljudet förresten

drdreas:

det finns en arpeggiator (arpache) i form av MIDI-plugin i Cubase. Annars fanns det en liten miditrixarfirma som hette Techno Toys, som tyvärr slagit igen, som gjorde en skitkool arpeggiator som hette Arp-x8:

Arp-X8 is an eight-layer arpeggiator. This program starts with the basic concept of the arpeggiators found in classic instruments like the Roland Jupiter 8 and Arp Quadra, adds a vast array of controls, and then multiplies it all by 8. Depending on the arpeggiator settings and the keys played, the results can range from simple arpeggios through complex multitimbral rhythmic patterns and rich, swirling clouds of sound. It's a perfect tool for making any style of electronic music, from new age to techstep.

Jag vet inte hur man får tag i den nuförtiden, men jag har en crack jag kan maila om du vill (<1 MB).

1
Bevaka tråden