Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg Triton Extreme ny Workstation från KORG!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har luskat lite på nätet och hittat lite info om Korgs nya värsting workstation "Triton Extreme"

Om ni vill läsa om den gå in på www.harmony-central.com välj sedan discussion forum och läs under keys,synths & samplers.

Detta är ju bara förhands info som kanske inte riktigt stämmer med den riktiga enheten, men jag tror att den är SVINFET!!!!!!!!!!!!!

Nu kommer förmodligen den nuvarande Triton serien rasa i pris! om man inte haft råd tidigare så kanske det finns större möjlighet nu!!!

SVINFET VAR NAMNET!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-14 21:25

Nja, den blir ju bara Korgs försök att tävla mot Motif ES. Triton är ju gammal vid det här laget, den kom 1999, så en uppdatering var väl bara att vänta. Men man kanske hugger en "Triton Classic" om de blir riktigt billiga, den är trevlig.

Länken? Här:

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?threadid=525660

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-14 22:42

Karmachassi (=plast)? Hoppas isåfall inte att den får samma kassa tangenter...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-15 02:32

Ser väldigt plastigt ut, mycket konstigt. Som en Korg X-någonting eller i-någonting blandat med en Karma. Var är lyxkänslan i designen, som ju både Trinity och Triton hade? De är inte kloka, de där japanerna. Designen känns rätt lik gamla Kurre K2000 förresten, och den har ju heller aldrig varit någon skönhet.

Mer skvaller här t ex:

http://www.task4.nl/th/forum.asp?FORUM_ID=11

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-15 03:01

Och varför är ramen runt skärmen silverfärgad? Det ut som en modern bilstereo monterad i en Golf -83. Gäsp. Den är säkert bra. Den kanske är bäst på allt, i alla fall om Korg får tycka. Men vad hjälper det när man vill ha en liten monotimbral, rattbestyckad synt per MIDI-kanal?

Jaha.

Såg lite Roland ut tycker jag, men det är väl bara färgen. Hade jag spekulerat i workstation hade nog ändå Motif ES varit förstahandsval.

1
Bevaka tråden