Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tritonfråga

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Triton 61. När jag kopplar den till förstärkare eller lysnar via hörlurar brusar det i högtalarna i samma takt (vågvis) som arpeggiatorns lysdiod för "tempo" oavsett om arp är på eller av.
Varför är det så?
Kan man få bort det?

Tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-16 00:57

Låter som om något är trasigt på din Triton då, tyvärr. Jag har haft en (ja, t om både en "vanlig" Triton och en Triton LE) och den var i det närmaste absolut fri från brus. Är det så här i alla patchar / etc i synten är det nog definitivt något fel på den är jag rädd. Eller så kanske du använder dåligt skärmade kablar? Men det låter skumt iom att du även nämner att det är missljud med lurar. Så ska det definitivt inte vara. Triton är en mycket seriöst byggd produkt, så det där låter knas å tras.

Detta låter mycket bekannt, har hört precis samma sak från en kille på ett annat forum men minns inte vilket forum det var, ska återkomma såfort jag hittar mer info.

Guerrini är kungen bland dragspel ;)....spelar du själv?

Ursprungligen av drdreas:

Detta låter mycket bekannt, har hört precis samma sak från en kille på ett annat forum men minns inte vilket forum det var, ska återkomma såfort jag hittar mer info.

Guerrini är kungen bland dragspel ;)....spelar du själv?

Jo, jag det gör jag bl a.

Har du hittat ngn info beträffande mitt problem?
Jag har hört med en del servicetekniker som tror det kan handla om mindre strömförsörjningsfel som trots avslagen arp matar tempo-lysdioden med någon signal...En annan föreslår brusmätning.

1
Bevaka tråden