Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skapades ursprungligen av: Marcus T: Är på väg att köpa mig en PB 550 eller 667 och undrar om det e någon som vet var man finner den billigast? Skall man kanske beställa från USA?
Om du vill ha en som inte är begagnad, borde väl de något billigare varianterna med enbart DVD vara ett vettigt alternativ. 21.295 + moms på inWarehouse för 550an. Borde säkert gå att hitta ännu lite billigare.
Att köpa från USA är enligt min erfarenhet inte så lyckat. Aj, tull!
Grejen är den att jag idag har en G4 stationär 400Mz och vill gärna byta till portabel lösning a la PB, men jag vill ej bli besviken på kraft mm, kör ill, psd, Cinema 4D. Vet ej om 550 räcker?
Skapades ursprungligen av: Marcus T: Grejen är den att jag idag har en G4 stationär 400Mz och vill gärna byta till portabel lösning a la PB, men jag vill ej bli besviken på kraft mm, kör ill, psd, Cinema 4D. Vet ej om 550 räcker?
På grund av bättre hantering av minnesbandbredd och sånt är ju 500an i många avseenden snabbare än vad 550an är. Och billigare, såklart. Ska du göra 3dsaker är dock 550an mycket bättre pga dubbelt så phett grafikkort.
Skapades ursprungligen av: Martin Kallisti: På grund av bättre hantering av minnesbandbredd och sånt är ju 500an i många avseenden snabbare än vad 550an är. Och billigare, såklart. Ska du göra 3dsaker är dock 550an mycket bättre pga dubbelt så phett grafikkort.
Martin
Så vad bör man gå för då 667 kanske?, den borde ju vara rätt så snabbare än 550 tycker man ju. Det är väl lätt att bli lurad av Mhz ta.
Skapades ursprungligen av: Marcus T: Så vad bör man gå för då 667 kanske?, den borde ju vara rätt så snabbare än 550 tycker man ju. Det är väl lätt att bli lurad av Mhz ta.
Jag är ingen expert på ämnet, men 667an borde väl vara avgjort snabbast. Den har ju 133mhz minnesbus också, vilket borde kompensera för sämre arkitektur. Själv tycker jag att den är liiite för dyr. Jag skaffar nog en 400.