Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snabbfråga

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Killen jag hoppats på att få köpa Polymorphen ifrån var inte så intresserad av att sälja den annat än i paket med kompisen Rave-o-lution 309, båda för 5500,- (bara Polymorphen för typ 4500-5000,- sådär ..blä.)

Så, min fråga lyder; är 309:an något att ha alls? (Till saken hör att jag knappast saknar bas- eller trumljud som det är nu men låt oss i viss mån bortse från det...) är det någon här som har erfarenhet av dess kapacitet?

Nu när jag lugnat mig lite känns det som en ganska bra affär, ifall de är i gott skick och han betalar frakten.

Men jag hör ändå gärna vad ni har för tankar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-17 14:52

Jag läste nyligen om 309 (Sound On Sound) - sök på Google: "rave o lution review" så hittar du nog artikeln. De tyckte om den, de tyckte det var "MC-303:an som Roland inte lyckades med", typ. 3:an från "303" och 9:an från "909", så där har du de ljud den vill efterlikna. SoS tyckte den var bra mycket mer flexibel än en 303:a och de verkade gilla trumljuden också. 17 röster har den - 1 röst för syntdelen och 16 för trumdelen. Det är ett kalaspris du fått iom att du får bägge burkarna, bara skicket är schysst så är det ju värsta klippet.

En av nackdelarna med 309:an enligt SoS är att den tar emot på en massa olika midikanaler, så "alla trummor på midikanal 10" gäller inte, snarare använder den kanal 1-7 (typ). Inga problem om du har ett midi-interface med några olika utgångar. Sedan gillade de iofs upplägget iom att man då enkelt kan använda 309 som en sequencer för andra ljudkällor.

Mm, jag tror nog inte att den är dålig i sitt område men tycker att den verkar.. en aning tråkig, kanske. Men du har rätt, priset är bra om skicket är detsamma.

Tackar.

Gillar du inte den kan du nog kränga vidare den utan förlust...

Jo, förmodligen. Jag gör köpet under veckan, så får det bli. Skriver och berättar hur de känns när det visat sig.

1
Bevaka tråden