Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

billigt logic platinum 6 ?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

satt och spanade runt lite, hade tänkt att jag skulle inhandla logic platinum 6 och jag har sett att priserna har gått ner rejält i usa på sidor som midiwarehouse.com och zzound.com

de flesta ställerna har prisdroppat det till $699 (ungefär 5200:- sek alltså?)

http://www.midiwarehouse.com/Product.asp?ProductCode=1767&ProductType=Audio/MIDI&Category=Audio/Sequencing&Division=Software

är det någon som vet om man kan beställa från något ställe för samma pris, som även levererar till sverige?

och hur är det med de där priserna om man lyckas beställa från någon av de där sidorna, tillkommer det några extra kostnader?(någon slags tull-avgift, eller något skatt av något slag?)

är lite lost, har alltid beställt här inom sverige tidigare

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-18 21:08

"ingen tull på mjukvara" sade calle melin på sweden midi music, men jag vet inte om han yrade, han kanske menade för företag... så jag är osäker. Men Platinum är ju inaktuellt nu, kolla Namm 2004-tråden osv, + www.emagic.de förstås. Nu kommer två nya namn på Logic och nya priser därtill.

Jo, jag vet - fast några sådana pengar har jag inte
Jag behöver jag inga inga softsynthar eller pluggar direkt heller..

så det är väll vanliga platinum som är mest aktuellt för min del.

Eftersom det inte är nedladdningsbar mjukvara åker du garanterat på moms, antagligen tull också. Du lär dessutom få problem med att registrera den osv, då den är köpt på "fel" kontinent (vissa återförsäljare är väldigt kinkiga med sånt). Inte så kul om dongle pajar...

Vad behöver du egentligen Platinum till, om du inte är intresserad av pluggarna? Pro Tools hårdvara?

ajdå, det var illa... hmm, undrar hur man ska lösa det då då... :/

det är väll mest för att jag jämt kört logic innan på pc... (äldre versioner)
orkar inte lära mig någon ny sequencer, och nu har jag köpt en mac för att jag ska fortsätta kunna köra logic. skulle kännas lite dumt att lägga ut 22 lax på en ny mac laptop och sen switcha ändå ;D

ohwell.. hehe

  • Medlem
  • 2004-01-18 22:41

Nedladdningsbart eller inte, moms tillkommer väl numera ändå på all näthandel?

har aldrig fattat det där riktigt, priset är $699 i usa, är det då 25% moms på det priset.. eller?

  • Medlem
  • 2004-01-18 23:29

jo, jag tror det är så... det blev nån lagändring i somras eller nåt sånt.

Såg att nån sålde sitt Logic 6 på Vendolin för 4000:-
http://www.vendolin.se/annons.php?55889
Fast jag har ingen aning om det är dyrt eller billigt...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-19 00:25
Ursprungligen av tublenco:

Såg att nån sålde sitt Logic 6 på Vendolin för 4000:-
http://www.vendolin.se/annons.php?55889
Fast jag har ingen aning om det är dyrt eller billigt...

4000 är billigt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-19 02:57

Se upp med det där bara, handla IRL om du köper mjukvara, för någon har systematiskt sålt mjukvara mot postförskott i Sverige (det senaste året), sedan har det legat illegala kopior i paketen (som sålts till fullt normala beg-fullversionpriser). Har inte hört ngt om det på senare tid, men - be careful out there. Det har uppmärksammats på en del sajter, vi hade någon här på 99musik som drabbats.

Jag har iaf aldrig betalat moms på nedladdat. Men det kan ju ha mer med efterlevnad att göra än själva lagen. Men jag fattar inte hur det skulle komma till myndigheternas vetskap?

Citat:

det är väll mest för att jag jämt kört logic innan på pc...

Ifrågasätter inte alls att du vill köra Logic, vem vill inte det?

Men behöver du verkligen Platinum? Själv körde jag Gold, räckte utmärkt. Det enda jag saknade var några av dom fräckare pluggarna i Platinum. Och dom var du ju inte intresserad av?

Ursprungligen av Peter H:

Jag har iaf aldrig betalat moms på nedladdat. Men det kan ju ha mer med efterlevnad att göra än själva lagen. Men jag fattar inte hur det skulle komma till myndigheternas vetskap?

Jo så är det, tyvärr. De omoraliska makthavarna har bestämt att även ekonomiska transaktioner som till 100% sker på utländska serverar skall betraktas som utförda i Sverige, och därmed skall moms om 25% påföras produkten. Detta har dock ej genomförts fullt ut ännu, men det gäller även nedladdade programvaror. Jag laddade ner ett program och betalade via Kagi och blev påförd moms om 25%, och det är inget de har i USA, där transaktionen utfördes. På något sätt har Sverige (EU) haft makt att påverka andra länder i denna fråga, och det är bara fråga om tid innan det blir fullt genomfört, om man inte laddar ner från någon liten programmakares privata server.

Ja, den där killen som säljer logic för 4000:- verkar göra det systematiskt (kolla musikermagasinet's köp/sälj area) ... därför har jag inte ens brytt mig att ta kontakt med honom.

peter:
nej, gold skulle duga bra den också. men tror du att priset kommer att sjunka under 5000:- för gold? isåfall slår jag till på det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-19 11:06

Fatta vilka pengar man kan dra in på sån't där... jag menar... what a schwein. Femtio kunder som tycker att det verkar bra, 200.000:-... och polisen har så mycket att göra ändå. Skrämmande. Ugh. Rysligt. Börjar rysa hela jag. Brr! Fan vad kallt det är! Omänskligt.

Svarade på en liknande annons om Logic Platinum 6 till salu för 4000kr för ett tag sen, men fick aldrig något svar när jag ville få någon slags bevis för att det var en originalvara.

Ursprungligen av false messiah:

Svarade på en liknande annons om Logic Platinum 6 till salu för 4000kr för ett tag sen, men fick aldrig något svar när jag ville få någon slags bevis för att det var en originalvara.

alltid lika skönt ;D

1
Bevaka tråden