Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagrings hjälp sökes??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har äntligen fått min scsi-port till tritonen...efter sisådär 3-4 månaders väntan på att korgs leverantör skulle få hem den.
I SÅ snabbt kanske men det kanske inte var deras fel....vem vet!!

men nu ska köpa nåt o koppla in så att man lagra samplingar.

vad är era erfarenheter o märken och format.
Det finns ju zip-drive jaz-drive ,scsi-hårddiskar eller så finns det ju ORB 2.2 GB Drive den verkar jävligt bra och smidig..med både USB och scsi,dock dyr.

Är det nån som har en sådan???

tyck o tänk gärna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 23:54

Jag har en 250megs ZIP läsare till min ESI-32 och den funkar riktigt bra. Det går snabbt att ladda och spara filer.. Det går faktiskt snabbare att ladda filer från den än från min gammla Apple CD läsare :)..

Generellt sett anses väl tyvärr ZIP-drivar vara väldigt otillförlitliga. Det blir rätt dyrt också. Tritonen stödjer väl hyfsat moderna diskar? Försök skaffa en oanvänd hårddisk är mitt tips, och fixa en schysst racklåda för den med gummiupphängning och sånt. Det är fett jobbigt när diskar pajjar för hur ofta har man orkat backa upp saker? En gammal serverdisk borde vara det som håller längst (men vad vet jag, och min ZIP100 har funkat utmärkt hittills *ta i trä* även om den känns som nåt man byggt ur ett Kinderägg). ORB vet jag inte vad det är... Men om du behöver en disk; köp tillbehören medan de finns att få tag på, som vanligt i synthvärlden så kan ju tillverkaren "råka glömma" sin produkt vilken dag som helst och 'standarden' kan ändras när som helst (5-volts 4MB SmartMedia någon?).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-20 02:36

macoteket har lådor å diskar! men kolla upp hur mycket herr Triton kan formatera först, om den kan partitionera osv. För backupsyfte kanske det kan vara bra med någon annan lösning också, där kan ju ORB funka fint. Tycker du ska lagra prylarna på minst två ställen.

OK får nog säga ett par ord också, zipdrive är bäst i det avseende att lagringsmedia är billigt (100:- skivan) sen om du köper en beggad får du säkert med ett par stycken diskar.
Hur ska du arbeta med den, är det för att föra över samplingar från datorn eller bara att trixa med tritonen o så?

Ja,det blir nog till att föra samplingar och sådant.
Zipdrive verkar som sagt var kanske det billigaste alternativet.
Hur är det,är det svårt o få tag i en zipdrive med scsiutgång nuförtia eller?

Nej inte alls
Sök på blocket.se brukar finnas där, se till så du får med diskar också
Hittade själv en drive i nyskick för 150:- med skivor o kablage..

1
Bevaka tråden