Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaha ännu en våldtäkt!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 10:07

Jag ha då var det dags för ännu en skönhet att bli våldtagen.

http://www.arturia.com/en/comingsoon.html

Jaja man får ju inte den underbara hårdvaran och jag tvivlar på att den låter lika varmt och fett som orginalet.
MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2004-01-23 11:54

Med en moog-modular redan fixad i mjukvara så... första grejen som ALLA användare av den lär ha gjort med den är att patcha ihop en Minimoog. Nu är det bara för dem själva att göra det, och packa om den lite. Kanske lite specialkod för att hantera något extra.

Rätt väntat egentligen. Snart kommer väl någon av dessa:

Liberation
Memorymoog
Micromoog
Minimoog
Minitmoog
Multimoog
Opus-3
Polymoog
Prodigy
Rogue
Sanctuary
Satellite
Sonic Six
Source
Taurus

(listan snodd från http://www.synthmuseum.com/moog/index.html)

Ursprungligen av jgb:

Med en moog-modular redan fixad i mjukvara så... första grejen som ALLA användare av den lär ha gjort med den är att patcha ihop en Minimoog. Nu är det bara för dem själva att göra det, och packa om den lite. Kanske lite specialkod för att hantera något extra.

Rätt väntat egentligen. Snart kommer väl någon av dessa:

Liberation
Memorymoog
Micromoog
Minimoog
Minitmoog
Multimoog
Opus-3
Polymoog
Prodigy
Rogue
Sanctuary
Satellite
Sonic Six
Source
Taurus

(listan snodd från http://www.synthmuseum.com/moog/index.html)

Jag har också Arturias Moog Modular och den låter grymt bra! Jag har aldrig spelat på ett riktigt Moogsystem, men det låter otvetydigt precis som 'Clockwork Orange' om denna av Dr. Bob personligen godkända supersoftis. Enda kruxet är att datorn knäar under belastningen, jag var tvungen att skaffa nytt grafikkort eftersom knaster uppstod när kablarna gungade (de gör det när man rattar på skärmen)...

Allvarligt talat, den är fenomenal! Klart man skulle vilja ha några kvadratmeter Moogvägg i studion, men när det låter så här bra ur PCn känns det sällsynt omotiverat att spränga banken för ett par hundra kilo ädelträ och koppartråd.

Någon som testat deras CS80?

Kommer det en Memorymoog så är det nog bara till att ladda ned en patch så blir den en Moog Sanctury. Samma maskin, different name. Memorymoogen var Sancturyns profana tvillingbror. Undras om det såldes många Sanctury?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-23 21:21
Ursprungligen av Real Parakeet:

Kommer det en Memorymoog så är det nog bara till att ladda ned en patch så blir den en Moog Sanctury. Samma maskin, different name. Memorymoogen var Sancturyns profana tvillingbror. Undras om det såldes många Sanctury?

Jag kan inte annat än le åt hela Sanctuary-konceptet...bara i USA liksom...kan inte tro att det såldes några annat än där heller...

Tur att man slipper se Korg Triton Holy Ghost och Nord Lead Virgin Mary...

Men en Korg Trinity då..? Ha ha ha ha!!!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-23 22:22
Ursprungligen av Real Parakeet:

Men en Korg Trinity då..? Ha ha ha ha!!!

Attans, det har jag inte tänkt på... :rolleyes:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-23 22:27

Sen har vi ju Rolands Jupiter-serie för de som tror på de gamla romerska gudarna...näe, den var dålig...ingen mer whisky nu, lasselu

1
Bevaka tråden