Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortplatser på R8

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ju lyckligt lottat som äger en Roland R-8m. Den kan ta 3 PCM-kort på samma gång. Då finns det ett fack ledigt för ett RAM-kort. Jag har dock fler kort än kortplatser. Kan man köra ett PCM-kort i spruttan för RAM-kort utan att något tar skada? Då skulle jag ju kunna få in 4 kort.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-25 00:22

Du kan ju alltid prova, inget kan hända. Roland är seriösa när de konstruerar prylar och skulle aldrig bygga något som kan börja lukta bränt bara för att syntnissen var närsynt och inte kunde läsa skillnad på "ROM" och "RAM". Tror dock inte att det funkar tyvärr.

He he, provade nu. Det var som du trodde, det funkade inte alls. Den dissade inte ens kortet, den nonchalerade det helt. Fanns inga tecken på att det satt i över huvud taget. Jäkla skitmodul!!!

Det är nog inte ens samma typ av kort som hör hemma där (annat än dom rent fysiska måtten).

En manual vore ju inte tråkigt...

Eller en PC-editor som funkar. Har testat med en demo av Midiquest och en "demo" av Sounddiver, men ingen lirade... Kanske bästa att kolla upp kablarna. Suck...

1
Bevaka tråden