Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En något annorlunda.. Eh.. MIDI-controller...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MIDI-kontroller.. Ja just det.. Jag sa rätt nu eller? Eh.. :hmmm: Hmm...?

Check It out!

http://outrun.idc.cs.chalmers.se/%7Eit3gito/ubicomp/musikkudden.htm

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 14:06

Det blir riktigt otäckt blir när man citerar fritt: "Automatiskt ledde detta in oss på tanken att göra ett instrument i första hand riktat till barn i dagis/förskoleåldern..."

Eh... jaha... nu har jag kollat på de där filmerna man kunde ladda hem. Orkade inte läsa all text. Men jag fattar inte vad man skall ha den till. Jag kan föra minst lika mycket oväsen med ett klaviatur. Dessutom verkar den vara totalt oanvändbar i ett musikaliskt sammanhang. Eller också uppvisade killen som... spelade grova svackor i sin musikaliska begåvningsprofil. Men barnen på dagis kanske skiter i om man kan spela synclead eller vals på den, bara det låter konstigt så är de glada. Men den kanske skulle funka att avreagera sig på?

Folkmusikfestivalen..

Såg ni Folkmusikfestivalen på svt för nån vecka sedan?
Det (näst?) sista bandet som spelade var ett afrikanskt band. Deras percussionist hade en mjuk boll som på något vis var midi-triggad som jag förstod det, och använde den för technobastrumma. Fetefett.. han slog med hela knytnäven på, svängde järnet! Nån som vet var man kan få tag i en sådan? (eller hur man bygger en? Kanske lönt att slakta Cs1x o bygga lite egna miditriggar?) Tror helt klart på mjuka instrument!

Fän vet om jag inte såg det. Det svängde som skinnet. En stor boll var det. Skulle ha en sådan i rastafarifärgerna.

rastafari

Mmm... tyckte ibland han slog på sidorna av den för att få fram andra ljud (inbillning?).. Men den var ju fyrdelad såg det ut som.. usch, jag är nog kär.

1
Bevaka tråden