Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimoog Voyager Anniversary Edition

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-25 23:11

Aloha!

Vad tycker ni om Minimoog Voyager Anniversary Edition ? Jag tycker den verkar döläcker med bakgrundsbelyst panel. Synd att den har svarta trä paneler, ser lite billigt ut lixom.

Jag har tänkt köpa en Voyager, vilken tur att jag väntade lite. Nu kan jag ju köpa denna i stället.

MVH
Demokid

Jag har en känsla av att olika "limited editions" kommer att avlösa varandra. Signature är väl slut nu? Snygg och dyr är väl mitt omdöme...

Ser läckert ut. Jag är heltorsk på bakbelysning. Vill ha det på allt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-26 09:00

Men du tyckte ju den lät pappigt jämfört med din Mini?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-26 09:36

Jag och min kompis gjorde ett test där vi gjorde så exakt lika ljud vi bara kunde på min Model D och hans Voyager. Vi kom fram till att Model D lät fetast och varmast men det är ju inte allt.

Voyagern låter däremot inte tunn och kall. Den låter jätte mysigt, varmt och dess snaba envelopes är kanon, så visst låter det minimoog. Att den dessutom har mer modulationsmöjligeter och att man slipper mista en VCO om man vill köra LFO är ju toppen.

Svårt att bli jämförd med den fetaste bärbara analogsynth som någonsin gjorts. Lite som att jämföra en VA synth med en analogsynth, det blir inte riktigt samma sak.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-26 22:03

Kommer tydligen inte bli ett sånt blodigt pris på den i Sverige, 32900 Kr

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-27 08:34
Ursprungligen av Demokid:

Kommer tydligen inte bli ett sånt blodigt pris på den i Sverige, 32900 Kr

Inte så blodigt...heh...kapitalist...

Som hittat.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-26 22:16

Shit! För mig blir det inte ens ngt att drömma om då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-27 10:25

Ok kanske fel att säga att det inte är så blodigt men det är ingen masstillverkad DSP smäck, det är en äkta analogt krutpaket!! Nä tänk att den vanliga Performer Edition med backlit pitch/mod hjul kostar 35. Här får man en med backlit hjul och panel för 33 papp... Rena rama reaföreställningen faktiskt.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-27 13:29

Kanske läge att köpa in massor av denna, ställa upp en husvagn bakom IKEA och sälja som smör i solsken? Se hur köerna ringlar sig flera hundra meter, tänka alla barnfamiljer och allt som äntligen får en chans att köpa en egen ny Moog...

:hmmm:

1
Bevaka tråden