Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

progga fm ljud med kurren?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

läste lite intressant info om kurzweilen, hade hört rykten om att det gick att få fram fm klanger men nu är det bekräftat
Hur gör man dock i praktiken, det står lite här men hur kan dom andra parametrarna påverka ljuden som man gör, blir ljuden som vanliga ljud typ att man kan köra en lfo mm?
Intressant ifall någon verkligen har gett sig in på denna typ av programmering :kaaaka!:

http://www.dlnsound.com/aboutkfm.htm

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-01-27 00:41

En annan grej ang kurrar drdreas (lite OT): har du det där analogbiblioteket som man fick med K2000VP (tror jag det var). 15-20st floppies med grymt snygga analogljud? Skulle gärna vilja höra en mp3:a på dem (så som jag minns var de i sig ett skäl till att köpa en k2000 (fast de kanske bara funakde med VP?).

Jag har faktiskt inte ens hört talas om analogljuden, men jag vet hur kraftig vast motorn är om den programmeras rätt
Vet du närmare bestämmt vad dom heter eller så så ska jag nog kunna ordna det på något sätt, jag är ju syrian (alla syrianer har kurzweils).
Undrar om det inte ska gå med min "starkaste" kurzweil, såvitt jag vet är det ensa som skiljer vp från dom andra mer ppram och orchestral kort samplingsoption mm, mao är det bara och köpa allt tills man har en vp..
Gör gärna en mp3 av nått slag ifall jag får tag på ljuden

1
Bevaka tråden