Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite nostalgi...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-27 23:04

Här är lite för nostalgitarmen.
http://www.timewind.se/artikel/

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-28 08:37

Skitkul! Tack!

Kommer faktisk ihåg artikeln "Jonas Frick hjälper dig välja synthesizer"...bilden dräglade man mycket över...:)

Fina artiklar, bilden som lasselu pratar om återanvändes mars -85. Rubrik: Köp rätt synt. I artikeln får man lite allmänna tips om olika syntar.

"Är en digitalsynt bättre än en analog? En DCO bättre än en VCO? Vad innebär FM-syntes? Och MIDI-koppling?"

Frågor som alltid är lika aktuella.

"Nybörjaren som har dåligt med pengar men vill ha en hyfsad synt dras kanske först till Korgs Poly-800 - en 8-rösters programmerbar synt för 7300:-. Och det är ju onekligen billigt"

Underbart. Jag känner mig som 17 år igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-30 15:50

Oj, oj, oj ... Där fanns det mycket trevligt. Nostagil är väl bara förnamnet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 19:04

neriks

Är det din mini på bilden, ser ut att vara i fint skick? I så fall vilket serienummer har du?

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-30 19:59

Demokid,

Visst är det min Minimoog som jag har som avatar. Den är väldigt välvårdad faktiskt. Tyvärr har den dock varit undanställd i garderoben i ca 10 års tid vilket gör att tänkte regöra den och byta kondensatorer i nätdelen innan jag börjar använda den på allvar igen Den har serienummer 10432 ...

Vad har du själv för serienummer på din Mini ... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 21:53

neriks,

Fan vad nice!! Skulle vara kul att äga en mini med serienummer över 10 tusen. Min har serienummer 1732 (år 1972). Den är i jävligt fint skick inkl. kenton MIDI. Den håller stämmningen otroligt bra om man inte stämmer den den första halv timmen. Ibland kan det gå dagar utan att jag behöver stämma.

Enda problemet (problemet med gamla osc-korten) är att den stämmer ur sig lite när man ändrar "Range" på oscillatorerna vilket kan vara lite jobbigt ibland.

Du har inte lust att skicka en lite större bild till mig?

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-30 22:12

Demokid,

Ohhh .. Va' skoj med en Mini med så lågt serienummer som din. Jag har renoverat och byggt in MIDI i ett antal Minimoogar genom åren men den jag själv har saknar MIDI

Nedan är en större bild på min Mini ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-31 03:26

LOOKING GOOD!!!

1
Bevaka tråden