Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siel DK 80

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-28 11:45

Jag funderar lite på att kränga av min Siel DK80 som jag haft sedan 1987...finns det egentligen ngn marknad för denna stenålderssynt?

Finns det ngn annan på forumet som sitter med en Siel?

  • Medlem
  • 2004-01-28 12:00

En kompis köpte en för 200 kr nyss. Det var den värd.

  • Medlem
  • 2004-01-28 12:05
Ursprungligen av jgb:

En kompis köpte en för 200 kr nyss. Det var den värd.

Jag hade räknat med några hundralappar mer (600-700 kr) men "tack vare" mjukissyntarnas intåg verkar priserna ha dumpats en hel del...
Jag har faktiskt kvar manualen och ett par externa ljudcartridges...man skulle kanske behålla den och visa upp den på Antikrundan istället...

SIEL DK-80!!!!

Nu blev jag nostalgisk.
Jag kommer ihåg att en kompis hade en sån på 80-talet.
Lågbudget synth, Korg Poly-800, Roland Juno, typ.
Men den hade ett ganska säreget ljud som är svårt att efterlikna.
Den hade också problem med minnet och en viss förmåga att ibland inte låta alls.

Kanske någon entusiast (galning) gör en mjukvaruversion så att eftervärlden kan få njuta/plågas av Italienarnas kanske sista försök på synth-marknaden.

  • Medlem
  • 2004-01-28 13:16

Just minnesproblemen har man upplevt några gånger och ljudet kan vara riktigt skumt...

En cool sak som egentligen förtjänar ett bättre öde än detta....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-28 13:50

Du får säkert 500-1000 kr för din DK80 bara du inte måste ha pengarna nu. Visst finns det VA synthar men dom klarar fortfarande inte att låta som äkta vara.
Dessutom är det ju skönare att spela och göra ljud på synthen än med en mus stirrande på monitorn.

MVH
Demokid

No offense men jag kan bara inte låta bli att flina åt syftningsfelet i demokids sista mening, ser musen framför mig som stirrar och stirrar på Reason utan att det hörs ett pip!

1
Bevaka tråden