Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behringers nya kontroller

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade lite på priserna på Behringers nya Rip-Off av Mackies Midi Controllers.

3200:- för Fader Controller
2200:- för Rotary encoder Controllern

Hur faaaaan bär de sig åt??? :hmmm:

Mumma för oss budgetmusikare iallafall

/Rob

Det sköna är att man kan snåla med gott samvete när det inte påverkar ljudkvalitén som i detta fall.

Kan inte någon här köpa en så man får höra hur den är?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-03 02:48

Det är väl i detta fallet så att det inte är de som bär sig åt på något särskillt sätt, utan andra tillverkare som tar ut alldeles för mycket för grejerna..

Var kan man inhandla en??

Ursprungligen av bewing77:

Det är väl i detta fallet så att det inte är de som bär sig åt på något särskillt sätt, utan andra tillverkare som tar ut alldeles för mycket för grejerna..

Var kan man inhandla en??

Eller så är det så att Behringer inte har några utvecklingskostnader eftersom det redan är utvecklat av andra och sedan kalkerat av Behringer.

Skiter i vilket. Ska ha en. Även om bara hälften av rotary encoderna funkar om ett halvår så är det ett klipp! :kaaaka!:

/Rob

  • Medlem
  • 2004-02-03 09:07
Ursprungligen av Roberth:

Kollade lite på priserna på Behringers nya Rip-Off av Mackies Midi Controllers.
3200:- för Fader Controller
2200:- för Rotary encoder Controllern
Hur faaaaan bär de sig åt??? :hmmm:
Mumma för oss budgetmusikare iallafall
/Rob

Jag orkar inte leta länkar, kan du inte ge oss ett par!

Ursprungligen av iZo:

Jag orkar inte leta länkar, kan du inte ge oss ett par!

Rotary

Fader

Hm. Jag minns att jag tyckte jag behövde en midi-knob-sats, men nu kan jag för mitt liv inte minnas varför..

  • Oregistrerad
  • 2004-02-08 06:38

Men egentligen. Jag har svårt att förstå hur Mackie mfl kan motivera sina priser på dessa midikontroller. Hut komplicerat kan det vara att montera ett trettiotal vridpotar i en låda och se till at de skickar sina värden som midi? Vi snackar ju inte om att utveckla en rymdsond här...

Men som sagt, skit samma. Jag är glad för att jag äntligen kan ha råd att köpa mig en trevlig kontroller

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-02-08 11:11

Mackien har ju massa funktioner för transport, locators etc. Det tycks saknas i behringers. Men det kanske kommer en helt egen modul för detta? Hur som helst så är det nog bra med kvalite på prylar av den där typen. Det är ju faktiskt mekanik som ska röra på sig mha motorer. Det jag tycker saknas är dock vettig programvara i andra änden. Cubase och remotes suger ordentligt. Men logic och protools kanske är bättre på den saken?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 01:19

Ähh, controllers... funkar bra med musen!

  • Medlem
  • 2004-02-12 10:31

durre: Ändra fler än två parametrar i realtid medans låten snurrar? Eller som jag, kör mixerbord, ratta effekter och tweaka synthar samtidigt. Med mus? Mja.

Durre >> Ta en titt på filmerna på länken så kan du se hur kul man kan ha det med midicontrollers och Reason tex. Svårt att göra det med en mus

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1359#

jag blev lite sugen på B-Control AUDIO BCA2000... vad är fel på den egentligen?

Vet någon om B-CONTROL FADER BCF2000 fungerar med ProTools LE?

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 13:50

Återupplivar en gammal tråd då.

Skaffade mig en BCF2000 nyligen. Kostar ju apbilligt på musicstore köln. Förutom att man kan använda den som en ren midi-kontroller med feedback så finns det även några emuleringslägen. Den kan låtsas vara en Mackie control för antingen Sonar eller Cubase, En Logic control för Logic eller en Mackie Baby HUI som funkar i exempelvis ProTools. Jag är faktiskt lite förvånad över hur mycket funktioner den har i dessa lägen. Transportkontroller och allt. Måste säga att det är ett jäkligt bra köp för ?189.. bara att vänta på Reasons stöd för kontrollytor i 3.0

1
Bevaka tråden