Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera USA-kontakt till svensk?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 12:11

Vad behöver man för att konvertera en USA stickkontakt till en svensk?
ACadaptern har stöd för både 110 och 240 V så allt man behöver är väl någon slags enkel adapter?

Jag har lite svårt att hitta en så all hjälp jag kan få är guld värt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-31 12:39

Borde väl finnas på Clarkan Clas Ohlson, tycker jag...
Om inte - www.elfa.se

Varför klipper du inte bara av den amerikanska kontakten och skruvar dit en svensk?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-31 12:48

Hmm, men eftersom det är en AC-adapter, borde inte 50/60 hz skillnaden spela någon roll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-31 12:54
Ursprungligen av encore:

Hmm, men eftersom det är en AC-adapter, borde inte 50/60 hz skillnaden spela någon roll?

Om den har stöd för både 110/220v borde den ju klara 50/60Hz.

En vanlig adapter mellan de båda länderna kan man också köpa på Teknikmagasinet och Hobbex.. Men kolla in hemsidorna för att vara säker.. www.teknikmagasinet.se och www.hobbex.se

Ursprungligen av Helix:

Om den har stöd för både 110/220v borde den ju klara 50/60Hz.

En vanlig adapter mellan de båda länderna kan man också köpa på Teknikmagasinet och Hobbex.. Men kolla in hemsidorna för att vara säker.. www.teknikmagasinet.se och www.hobbex.se

Hmm kolla att den klarar både 50 och 60Hz annars kan det som encore misstänker bli problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-01 14:54

Tack för alla svar!

Jo den klarar av 50 och 60 Hz, men allt detta är lite av grekiska för mig. Jag har letat på teknikmagasinet, clasohlsson, elfa och hobbex, men jag hittar ingenting. Antagligen för att jag inte riktigt vet vad jag letar efter egentligen.

Som sagt: Varför klipper du inte bara av den amerikanska kontakten och skruvar dit en svensk?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-01 17:09

Sawtooth: I detta fall fungerade det icke eftersom ac-adaptern var en del av själva stickkontakten. Med det ordnade sig ändå. Själva stickkontakten var visst löstagbar och under den dolde sig en tvåpolig kontakt som man kan hitta på gamla bärbara kasettradior osv. Så det var bara att ta en gammal kabel och koppla in. Jag ska kanske tillägga att själva ac-adaptern var till en iPod.

1
Bevaka tråden