Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HT värt "the extra bucks"?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-10 21:07

Min gamla häck-Dell håller på att säcka ihop så nu e en ny dator ett måste. Efter att ha suttit å spanat på dell.se undrar jag följande:
Ere värt 250kr extra för att få HT?
Intel® Pentium® 4 Processor 2.8GHz (+375 kr)
alt.
Intel® Pentium® 4 Processor med HT teknologi 2.8 GHz 800MHz FSB (+625 kr)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-10 21:10
Ursprungligen av Mårre:

Ere värt 250kr extra för att få HT?

Ja, utan tvekan.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-10 21:12

Kort å koncist svar! Tack amino!

Tänk på att HT inte funkar med Cubase om du kör det. Men det är OK, stäng bara av HT i BIOS tills Steinberg fixat det med en update.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-10 21:57

Jag hade isåfall tänkt att köra ProTools uppsynkat till MPCn (köra MIDI med en peze när man har en MPC e liksom dödssynd!).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-10 22:03

Det funkar inte med Protools LE enligt Digidesign. Däremot fungerar det bra med SX för mig, trots att Steinberg påstått annat. Oavsett vilket är det värt 250 spänn, för du kan enkelt stänga av det i BIOS. Om du nu inte uteslutande använder datorn för musik, då kanske det är onödigt.

Amino: det låter ju skitbra! Men är du säker på att det inte funkar ännu bättre utan? Som jag förstod det så funkar det men prestandan blir lägre istället för högre?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-10 23:28
Ursprungligen av sawtooth:

Amino: det låter ju skitbra! Men är du säker på att det inte funkar ännu bättre utan? Som jag förstod det så funkar det men prestandan blir lägre istället för högre?

Jo, det är mycket möjligt. Nu är det ju så att jag är inte mannen att snacka prestanda med i SX. Jag använder ju nästan aldrig några pluggar, och inte mycket MIDI heller. Faktum är att jag hade nog klarat mig med en PIII på 500 Mhz eller något. Så jag har gott om kräm över i vilket fall som helst.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-02-10 22:31

Det är nog bra extra bang for the buck. Ok, kanske inte allt fungerar idag, men om ett halvår eller så kommer det inte bara fungera utan även ge ordentlig med extra fart. Se till att det är en med 800 Mhz FSB bara. Ska man köra med dubbla instruktionspipelines så är minnet lätt en flaskhals. Jag tror det bara finns en variant med HT och 533, men undvik den.

AMD?

Hur är det egentligen med AMD? Har läst att AMD och Steinberg jobbar tight ihop nu. Deras nya AMD Opteron verkar ju vara en killer. Har aldrig kört med AMD men är klart nyfiken på dom nu.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-02-10 23:31

Opterion blir nog den 64-bitars CPU:n som slår. Intel har sin itanium som de har pillat med i 3-4 år nu utan att den lyfter. De har nyligen kapitulerat och visat upp en Pentium64. Ska bli spännande och se. Microsoft har sagt att de kommer bara att stödja 2 st 64 bitars arkitekturer. Jag vet inte hur optimiska intel är, men de har kanske tänkt sig att microsoft ska överge opteron... Uttalandet om två arkitekturer kom efter det att intel visat pentium64.

Jag läste nu att Microsoft utvecklar Langhorn efter AMD eftersom Intel varit för långsamma. Så nu får Intel anpassa sig efter AMD. Spännande!

1
Bevaka tråden