Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på program som kan konvertera till mp3, mp3pro etc

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

halluu
ska genomföra ett lyssnartest på olika datareduceringsformat,
har någon ett bra tips på ett program som hanterar de flesta vanligaste
formaten som också kan göra om till wav för cd-bränning.
sitter med en modemuppkoppling så jag vill försöka undvika att tanka så många program...

vad jag söker är för mp3, ogg vorbis, wma, mp3pro, aac, aacplus om det finns, sbr om det finns, flac, lame, real audio,

tack på förhand

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-12 12:12

MP3, AAC, WAV och AIFF hanterar i alla fall iTunes, www.itunes.com - trevlig spelare också, nuförtiden även för PC-miljön. Programmet kan konvertera fram och tillbaka osv.

  • Medlem
  • 2004-02-12 12:45

http://cdexos.sourceforge.net rekommenderas alltid.

mp3
mp2
vqf
aac
wma
ogg

Sedan är ju ljudkvalitén inte bara beroende av formatet, utan även av encodern. T.ex. BladeEnc är en mp3-encoder som inte ger bra ljud på något sätt, medans däremot lame encodern med samma inställningar låter mycket bättre.

Sony soundforge 7.0 använder jag, inte så billigt men bra kvalite på MP3 codecen.

Jag föreslår dbpowerAMP (länk) och deras codec sida (länk). Klarar det mesta galant, naturligtvis även batchprocessing. Om du inte hittar ett format på codec-sidan så får du nog hosta upp kosing för andra specifika (såsom QDesigns mp2 (BWF *.wav) codec.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 00:02

Cdex

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 13:02

Winamp Pro

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 17:03

Njae!

CDex är både bättre å mer resurssnålt och snabbare. Och dessutom gratis.
Ovandlar till Mp3, Wav dirket från Cd o Mp3 till Wav o tvärtom mm.

/Danne

1
Bevaka tråden