Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ferarri

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-14 23:19

Denna har jag hört talas om men aldrig sett, så nu dök jag på den. Den var ju faktiskt snygg. Nästan så att den är lite läckrare än en bärbar Mac t om?

http://global.acer.com/products/notebook/fr3000.htm

Priset ligger på runt 17-18000 som billigast enligt Pricerunner.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 00:43

Fint, visst...
Men hur mycket betalar man bara för Ferarri loggan då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-15 00:51

Jag tror knappast det finns möjligheter att ta ut övervinster inom datorindustrin. Prisutvecklingen har varit för dramatisk för det. Jag tror bara de har ett goodwill-avtal, tror inte det är pengar involverat. Om så är fallet - inte särskilt mycket.

Fjolligt. Tycker det är skitlöjligt att ha en massa Ferrari-prylar om man inte har en Ferrari. Det blir liksom wannabe-varning på det. Och knappt ens wannabe utan lägre ändå. "Okej, jag hade bara råd med en Ferrari-kaffemugg, men den är en äkta Ferrari..." Men detta är bara min åsikt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-15 03:04

Jag gillar snygga prylar, simple as that.

Min nästa bil ska dock heta Toshiba.

Ferrari my ass, ser ni hur impad bruden är?!

Anfäkta och regera! Hörni era pråmskeppare, hur klistrar man in bilder?!?

/sawtooth överdoserar Loch Lomond (lätt förklätt till Kaltenberg 2.8)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 06:38

Ahh, men den är ju inte snyggare än en powerbook

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-15 09:55

Joo scheru sågen, man bara hittar en bildurl. Ett bra ord. Bildurl. Kommer bli det vanligaste svenska ordet år 2007 och framåt. Uttalas med det naturliga ansiktsuttryck av vämjelse som framstår när man naturligt och avslappnat försöker säga ordet. Länken klistras in med koden (observera skrivihop.nu på denna) [ i m g ] med avslutningen höghus slash img höghus, så att säga - enklast uttryckt som [ / i m g ] - eller så använder man helt enkelt funktionen för detta som en ikon har skapats för.

Fan vad jag är omständlig idag och alla andra dagar. Men det är en slags humor. Bildurlism så att säga. Det vanligaste ordet år 2015 och bakåt.

Zzzz...

Jaså, Powerbook är snyggare? Mjau, jag veit inte dait dou, som man kanske säger i Helsingborg. Men en iBook är ju förstås sötare. Det röda locket och övrig design på denna tråds baby var dock väldigt racing-läckert. Fult var dock att det förutom Ferarri-loggan sitter en logga mitt på burken också, men den kanske man kan pilla bort. Eller så kanske man kan köpa röd färg till sin Toshiba plus ett Ferarri-klistermärke. Bör ju onekligen kunna bli billigare än aderton pappisar, i alla lägen.

Uppföljning & Close (To The Edit): Kollade nu igen på Ferarribooken. Äej, om jag skulle köpa en bärbar idag skulle det bli den. Jävlar vad snygg helt enkelt. Satan i gatan. Där jag bor. Och framåt. Får faktiskt en ärlig lust att köpa spray och ge min affärsgrå Toshiba en makeup som heter duga.

Skall en laptop vara målad och designad så skall det vara som en Aladdin-ask.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-15 11:22

Då skulle man ju bara slicka på knapparna hela tiden.

Jag jobbade ute på Kraft i upplands-väsby (Kraft äger numera Marabou) där choklad fabriken ligger vägg i vägg med kontoret, jag uppgraderade alla deras maskiner till Windows XP. Nåja men för att återkomma till ämnet, Ingen j-a Aladdin ask design kommer i närheten av min dator. :hmmm: Fy vad hemskt, ni skulle bara veta hur mycket choklad damm och skit det är i fabriken och har därmed sett en (flera) dator med invändig choklad design, tränger ju in överallt. (OBS! Hygienen runt tillverkningen är bra men choklad damm finnns det gott om.)
Sådärja nu fick jag lite utlopp för min ilska över choklad igendammade datorer

PS. Ni skulle se deras höglager, man blir mätt på choklad i åtminstone flera minuter efteråt, flera tusen pallar med godis på rad efter rad efter rad...
Med automatiska gaffellyftar som flyttar runt dom. DS.

Jag tycker om After Eight. :hmmm:

Dualrange, jag brukade pendla med tåget förbi fabriken två gånger om dan, var lite Ville Wonka över det hela.

Jo det tyckte jag med tills man kom in, det fanns ju bara maskiner där!!!! Ingen chokladflod ens. Grymt besviken blev jag då.

1
Bevaka tråden