Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerPC User

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick just precis en sådan här till skänks från jobbet. Frågan är bara vad jag ska ha den till. Några förslag, förutom det uppenbara i att jag ska försöka lära mig vad som skiljer äpplen från päron...??

Dock, utan skärm, t-bord och mus... vilket os kan jag köra utan problem? Sidan anger 9.0, men det kanske går med något annat? Vet inte än hur mycket ram, hdd, etc som finns i, men upptäcker väl det relativt snart. Fast ett är säkert: den otroligt stor, tung och ful.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-18 15:58

http://www.99mac.com kanske ger dig bäst svar?

Förvisso, men innan jag hänger mig åt hundarna tänkte jag att de här som ändå är invanda användare av mac kunde ge mig en hint.

Med den datorn så blir det nog riktigt svår att lära sig skillnaden mellan "äpplen och päron".. men det kanske går att köra igång nåt kul os9-program?

Det var väl ungefär så jag hade tänkt... Fast nåt ska den väl gå att använda till. Typ... samplebibliotek

Well, well, jag hittar alltid nåt område.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-18 16:38

vocal writer osv www.kaelabs.com mac os 9.2.1 ... helst minst 256 mb ram...

å du enkår, på 99mac har de inget att säga om så här gamla klenoder...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 17:52

Om du behöver mera RAM så har jag en bunt sparade sedan skolan jag jobbade på slängde ut sina 9600/200.......

Okkeidokkie Putte... Ska skriva upp det. Flenoden, jag återkommer i ram-frågan. Klart intressant blir ändå att se om skördetröskan startar överhuvudtaget...

Finns en hel del kul OS9-ljudprogram av varierande kvalitet. Egentligen ingenting som man inte kan göra med en modern dator, men att köra SoundHack i vintage-OS9 är ju alltid pluspoäng. ("serru, algoritmerna låter mycket fetare på en 604e")

Den har ju rullat mången mil som Protools-maskin så ett litet sidosoundhack skulle säkert inte skada dess rykte. Det är ju ändå den datorn som låg bakom mycket av Lugna Favoriters ljud-image.

Vet inte om det är ett plus eller ej.

Ursprungligen av false messiah:

Vet inte om det är ett plus eller ej.

Troligen inte, men kul nördkuriosa kanske. Eventuellt alltså...

Har en precis likadan dator, fast med råtta, tangentord och 21"-skärm. FIck byta HD i den, men den har 128 MB RAM och ett hyffsat grafikkort (tror jag, har använts inom DTP). Har ingen plats för den så den är till salu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-19 09:35

Jag kan bjuda... en fika... för själva datorn å råttan å keys'en!

1
Bevaka tråden