Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt ljudkort för Traktor på Apple Powerbook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har hållt på att mixa musik en del i Traktor (Native Instruments) men har tröttnat på att aldrig kunna lyssna på låtarna innan dom går ut på riktigt, dvs inte kunna använda hörlurar som är skiljda från högtalarna. Så jag tänkte skaffa ett externt USB-ljudkort som gör att jag kan klara av det här. Men jag vet inte vilket jag ska ha och undrar om nån har några tips? Jag kör en mac, pbook 15" av senaste model och det enda jag egentligen behöver ljudkortet till är just för att köra Traktor, jag behöver bara 2 utgångar - inte 8 som en del ljudkort verkar ha. Och det får såklart gärna vara billigt, helst inte 3000 kr utan kring en tusing hade ju varit idealt.

Mvh
Peter Ström

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-19 23:06

Traktor såldes ju i bundle med ett sånt där fjärrkontrollsstort ljudkort med massor av utgångar. Tror inte de är så dyra. Kolla NIs egen sajt och vad de själva rekommenderar tycker jag. Och begagnatmarknaden är ju trevlig nuförtiden, köparens marknad.

Men för tusan hakar; Echo Indigo DJ

http://www.echoaudio.com/Products/IndigoDJ/index.php

är ju specialtillverkad för dig! Kostar under 2k dessutom.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 12:15

Haha! Där fick jag antagligen svar på precis just det jag undrade! Tack för den tråden!!

Men vad är fördelen med ett PCkort om man jämför med firewirelösningar?

/ Lasse

1
Bevaka tråden