Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DiskWarrior eller Norton ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är lite i valet och kvalet mellan DiskWarrior och Norton Utilities och vilket som jag ska beställa. Jag vill att det säkert ska funka ÄVEN för MacOS X 10.1, så vilket bör jag välja... något man bör se upp med så att det inte slutar med en total nyformatering. Att Norton troligen har större marknadsandelar behöver ju inte betyda att det är bättre, eller ? Som sagt vad, kompabilitet med MacOS X är nödvändigt. Förutsätter att DiskWarrior även kan defragmentera förutom att laga på ett säkert sätt.

Mvh & tacksam för råd...
/// Olle \
++++++++++++

Jag tycker att de kompletterar varnadra, men om jag bara fick ta med ETT verktygsprogram till en arbetsplats skulle jag välja diskwarrior......

MVH Mattias

OK Mattias, men varför skulle det valet vara något bättre än Norton, vad har jag att vinna på detta. Jag har iof redan Norton Systemworks som väl har Norton Utilities 6.0, men om jag inte minns helt fel så sabbade jag hela MacOS X instalationen med valet att fixa filer som började med en "." innan filnamnet - är alltså lite orolig för att behålla Norton. Kan det vara så enkelt att man även lagar småfel med ett "sudo prebinding_update -root /" eller handlar detta bara om att snabba upp åtkommten av program/dokument ?

Olle

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-03 00:56

prebinding fixar bara farten. I Norton så är det förvalt att INTE ändra filnamn som börjar på . har kört norton på mina osx diskar utan problem - dock när en av mina fw-diskar var riktigt ledsen så kunde norton inte fixa men det kunde diskwarrior Har dock ej kört Diskwarrior på en osx boot disk...

1
Bevaka tråden