Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

oxygen

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 22:35

Hej jag har köpt en midiman oxygen 8,o kan ej installera den.
Jag gör som man ska,men pc (xp)verkar inte hitta den.Har även installerat
via lägg till maskin vara,får då fel kod 10.
Är det jag eller 8:an som felar

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-20 22:38

Kanske en banal detalj, men om du har den i power Off-läge så "finns den inte", då är den avaktiverad. Så se till att den startar när du ansluter den via USB till datorn. Då ska det gå som en dans sedan. Kolla alltid www.midiman.com för de senaste drivrutinerna.

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 22:39

Den får ström via usb.

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 22:40

Har även de senaste drivarna

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 22:43

Jag tror den är paj,pc reagerar ej när jag sätter in usb kabeln.

• Medlem
  • 2004-02-20 23:00

Men är den (enligt strömbrytarn) "på" när du sätter den i datorn?

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 23:06

jag har den av när jag sätter i den,men sen slår jag på den.
Har provat båda:

• Oregistrerad
  • 2004-02-20 23:16

hur gör man för att få in en bild?

Hur funkar förresten dessa klaviaturer går i funderingarna att köpa antingen en oxygen 8 eller den större varianten med 12 rattar.
Är dom sköna o spela på också?

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 00:39

Har inte testat just nu är jag bara arg

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-21 00:46

Har du testat på en annan dator då? Byt USB port och låt den sitta i när datorn startar.

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 00:51

Har provat i pappas,jag har nog testa alla knep.
Får nog köra via midi kabel.
I morgon ska jag snacka med killen jag köpte den av (aargh)

• Oregistrerad
  • 2004-02-21 11:57

Nu funkar det,fick de gamla drivarna av killen jag köpte den av.
Maudio´s fel!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-30 13:26

Glurr. Vilka nötter. Har exakt samma problem som du nu. Fan vilka usla drivare.

Hade exakt samma problem med Oxygen.

Först fick jag byta mitt första ex eftersom det lös upp och datorn hittade det men gick inte att spela eller tweaka. När jag fick mitt andra då vägrade datorn hitta det istället även om jag inte tagit bort drivisarna (Jag åkte tillbaka till Estrad efter spenderat 10 minuter försöka få igång det första men insåg tillslut att det var ett söndagsexemplar).. Jag var borta ungefär 30 minuter och ingen annan rörde datorn när jag var borta..

M'audios produkter är ingenting jag rekommenderar sedan jag även fick problem med ett vanligt midiinterface.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-30 13:55

Jepp... löste problemet med en "schnügg" workaround; kör ett ESI M4U-interface å kopplar Obscen 8 till den via standard MIDI...

Heh, nu kanske jag är gammaldags och bakåtsträvande, men vad är det för fel med vanliga hederliga MIDI-kablar? Varför ska alla tillverkare prompt köra med USB? Det verkar ju ändå bara strula...

• Medlem
  • 2005-11-30 14:07

Tanken är att slippa en bit i det som brukar strula, dvs midiinterface... fast en del verkar ju göra sitt bästa för att emulera även den biten.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-30 14:12

Oxygen 8 _är_ ett midiinterface också. Det är bara att det inte funkar. Så då kör jag ett annat interface. Och kopplar till den. USB är strulfritt i sig, men gör man usla drivrutiner så har man skapat sig en massa trubbel.

1
Bevaka tråden