Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf på buggkurs?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag tittat in lite djupare i min MicroWave XT. Nu kan jag till och med vibratofisera mina synclead medelst modulationshjulet. Måste erkänna att den är komplex som en hjärna. Den verkar inte trivas riktigt i multiläge. Om jag byter ljud på en part så är det bara en tidsfråga (ca en halvminut) innan tonen hänger sig. Då får jag hoppa in i singelläge och sedan tillbaka till multi. Efter en stunds rattande mella ljud så är det dags igen. Brukar de göra så?

En annan grej är att man kan höra lite underliga saker i ljuden om man pressar den lite på rösterna (10 röster). Det kan liksom låta som att det dyker upp ett annat ljud när jag spelar på den. Det är lite som med en MC-303, den hade också lite ljudliga underligheter för sig när den pressades.

Beträffande mjukvaran i den så har den version 2.33. Tror att det är det senaste och sista operativsystemet till den.

XT:n känns mest råbarkad. Men det gillar jag. Den är HÅRD på ett tyskt vis. Novan däremot vålla inga som helst problem. Den är trevlig och mysig och kan skrika som en sucken gris om man distar ljuden..

Ingen..? sadhjsafdjkghadsfökghsfdölgsfdg

Min har aldrig buggat på någotdera viset... Också 2.33.

Men, jag har aldrig maxat rösterna, kan ju ha med det att göra. Har använt max 5 röster samtidigt tror jag.

Visst vet man att det finns buggar i både XT'n och Q, men dom funktionerna jag utnyttjar känns 100% på båda två.

Min XT har inte heller krånglat, men däremot hänger sig min Q helt ibland när den får överdos av MIDI-controllers. Den verkar inte gilla att hantera lika mycket på en gång som den utger sig för att kunna.

Men jag vet inte varför...

Att den låter konstigt beror nog på att rösten blir överansträngt. Tänkte inte på att vissa ljud är dubblade. 10 röster är inte så mycket när man tänker efter. Inte ens när man inte tänker efter så är det så mycket. Annars så är dem trevlig. Hittade ett nytt favoritljud i alla kategoreier - "Gandalf"! Så underbart. Tidigare så var favoljudet "Pickpad" på SY77.

Det är möjligt den fick en overdos MIDI, men å andra sidan så gjorde jag inget mot den som jag inte gjort med någon annan synt. Får testa imorgon igen. Nu är det ju Banana Jones på TV.

1
Bevaka tråden