Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud till XT

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha laddat in de vanligaste förekommande gratisljuden till min MicroWave så kan jag konstatera att... de suger. Eller också så är det jag som inte fattar bättre. Ljuden är i de flesta fall totalt oanvändbara för "normal" musik. Det är bara en massa oväsen och "wow, kolla vilken frän funktion jag hittat"-ljud. Detta gäller för övrigt för de flesta andra syntar jag letat ljud till också.

Nu är inte tanken att jag skall använda andras ljud, den har ju rattar och inbjuder till att göra egna ljud på. Men det är ett snabbt och bra sätt att hitta en grund att skruva fram egna ljud på.

Jag tar tacksamt emot tips på vart jag kan ladda ned bra XT-ljud. När jag letade så var väl hälften av ljuden "refills" till Reason.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-28 17:47

Wladorf har väl egna SoundSets? De kostar iofs pengar men det finns demoprogram (jag laddade in några till min å de lät bra). Annars sitter du ju på en synt som man *ska* programmera...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-28 18:02
Ursprungligen av Mårre:

Wladorf har väl egna SoundSets? De kostar iofs pengar men det finns demoprogram (jag laddade in några till min å de lät bra). Annars sitter du ju på en synt som man *ska* programmera...

Problemet är att de är närapå omöjliga att få tag på sen Waldorf kraschade...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-02-28 18:22
Ursprungligen av lasselu:

Problemet är att de är närapå omöjliga att få tag på sen Waldorf kraschade...

Finns att köpa hos: http://www.audio-workshop.de/
Enligt vissa källor.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-28 21:36
Ursprungligen av SynthX:

Finns att köpa hos: http://www.audio-workshop.de/
Enligt vissa källor.

Hah...där ser man...

Jo, jag *ska* programmera den. Men det är lärorikt att testa andra ljud. Det är ett smidigt och bra sätt att göra nya ljud ifrån. Jag har laddat hem de banker Waldorf erbjöd, men 99 % av ljuden går inte att använda till annat än att skrämma små barn med. Det är i alla fall min uppfattning.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-28 21:26

lasselu: åfan! Ere så ställt? Har för mig att det fanns 15-20 ljud av varje soundset att ladda ner å de lät riktigt bra. Jag var väldigt nära på att skaffa de bankerna när jag hade min XT men valde att sälja synten istället!

1
Bevaka tråden