Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midi och triton....???

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver lite hjälp!!

Har kopplat in min Electro till tritonen via midi.
Det låter väldigt fint och så.. men jag undrar hur jag gör för att,som det är som nu så låter Nord Elctron när jag spelar på tritonen och det är på hela klaviaturet.

Jag använder mej av combi-läget och då vill jag splitta upp klaviaturet med flera ljud..
Detta är inga problem och göra med de interna ljuden i tritonen men jag får inge grepp på hur man gör med externa ljudkällor.

Jag vill alltså att nord electron bara låter när jag spelar på den översta oktaven på tritonen eller halva delen av klaviaturet.

Tacksam för svar.

En annan fråga är:

Volymkontrollerna för de olika timbrena( 8 st) i Combi-mode, de borde väl gå att använda till att styra volymen för externa ljudkällor,så som i mitt fall Electron. Eller???

Snälla Inget kolla instruktionsboken, har kollat men det är inte så lätt att förstå vad de menar alltid.

Tack o Hej.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-29 17:25

Ok! Jo, det var ju där jag slutade förra gången, sorry...

http://99musik.com/forum/showthread.php?t=3993

För externa ljudkällor måste du dels kolla vad din Triton skickar ut på för kanaler. Sedan måste du in i din Electro och se till att den tar emot på just dessa. Om det är engelskan som känns klurig så; transmit = "skicka", recieve = "ta emot".

1
Bevaka tråden