Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på bra synth/keyboard-tidningar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 19:15

vore kul att börja läsa nån sån tidning.. har inte sett någon hittills, har inte letat heller iofs, men ändå..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 19:22

finns visst en satans massa utländska tidiningar att köpa på pressbyrån.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 19:27

Här kan du kika och beställa om du hittar något du gillar. Press-Stop

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 19:40

finns mycket att välja på.. eftersom jag inte kan bläddra igenom dem över nätet, så vore det gott med lite råd, hehe..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 19:44

Jag brukar inte köpa rena synttidningar. Men står du ut med lite generell studioläsning så är min favvo Sound On Sound. Lite enklare och lite mer hemstudio är Future Music som också får följa med hem emellanåt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-02 20:26

Keyboard Magazine, aber naturlich (ja, den finns på tyska också men jag läser den amerikanska). Världens bästa tidning, alla kategorier. Vadå snävt sinne? www.keyboardmag.com - jag prenumererar på 4 år i stöten, kostar som ett halvår av lösnummerköp här i .se ungefär. Ett nytt nummer kom just idag förresten. En tidning där Jim Aikin och Craig Anderton skriver i var och vartannat nummer kan bara inte vara dålig. Dessutom har Keyboard enligt min mening alltid snappat upp det viktigaste inom musikutvecklingen, så man får läsa många sköna intervjuer och reportage. Och så blir man duktigare på engelska av att läsa deras artiklar. Jag vill minnas att den tyska synttidningen finns på www.keyboards.de - vet ej om den delar förlag å copyrights med Keyboard Magazine.

Sedan har vi ju Musikermagasinet och Studio här hemma i Sverige också, icke att förglömma. De är länkade längst ned i forumet. "Musiksajten" heter tidningen MMs sajt.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-03-02 20:42

Kanonlänk oberg! Nu slipper jag springa runt i stan för att leta efter FM!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-02 21:00

130 buck! Sheesh! Jag betalar typ 600:- för tre-fyra års prenumeration... 12 nr / år.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-03-02 21:18

PF: Va???? Var prenumerar du då?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 22:22

prenumerar du direkt från usa? funkar det? hur betalar man dem osv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 23:33

Synd att dessa tidningarna från utlandet är så dyra, särskillt när hälften är reklam. Sedan undrar jag hur opartiska dessa tidningar är... Jamenar alla prylar dom testar får ju typ 95% i betyg...

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-02 23:42

Demokid: Finns en anledning till att sakerna får så bra betyg. Skulle du vilja köpa en tidning med recensioner av dåliga synthesizers? Det ska vara en merit i sig att en produkt har tagit sig in bland bladen i en tidning. Jag vet inte, men det låter inte så lockande att sitta och läsa om en...säg en Roland JX-1 som nämdes i en annan tråd, och läsa om hur trist den är? Man vill ju läsa om dess fantastiska möjligheter!

Vill nämna att Clase är i hotell & Resturangbranshen för tillfället och inte i tidningsbranschen (och har aldrig varit).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-03 02:40

Jag tycker den redaktionella nivån på de flesta tidningarna är hög. Man ska inte bara läsa sammanfattningarna; kritiken brukar framgå ganska tydligt i brödtexten även om en produkt får höga betyg.

Jag prenumererar via USA direkt, jepp - det är bara att skicka in en av de där lapparna som ligger och dräller mellan sidorna i blaskorna. Finns ingen anledning att prenumerera genom någon svensk mellanhand som tar flera hundra procent för besväret.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-03-03 09:44
Ursprungligen av PF:

Jag prenumererar via USA direkt, jepp

...men Future Music e ju engelsk. Du kanske tänker på Keyboard?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-03 22:46

Jepp, jag låg kvar i min diskus om Keyboard, men FM går säkert också att prenumerera på direkt.

Själv får jag ju hem sex otroligt feta utgåvor av FM här nu, när som helst, förresten...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-03-03 22:49

FM e bra för de bjussar ofta på bra CD. Jag köper sällan tidningen men jag har varit med i en remixtävling som ska redovisas i marsnumret (Asian Dub Foundation).

Annars finns ju tastenwelt där står det om allt som rör synthar\keyboards studioutrustning mm, fast den är ju tyska förståss.

1
Bevaka tråden