Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om denna...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 22:07

Aloha!

Vad tror ni on denna... öh synth/dator/blåskärm?

Kanske ännu en synth som inte borde sett dagens ljus...

Mer info:
http://www.openlabs.com/neko.php

håller med.. den är nog ett stort misstag.. den har både nämnts och diskuterats här på forumet tidigare ett par gånger.. verkar inte va många som tycker den var en bra idé

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-03 22:51

Jag skulle inte vilja ha en sådan, eftersom jag använder softwaresynthar väldigt lite, men det känns som om den fyller upp ett visst tomrum i problematiken "Softwaresynthar och live-spelningar". Den är ju rätt smart eftersom man kan byta paneler på den. Ta bort tagentbordet och sätta dit ett mixerbord etc. Känns som om man kan anpassa den fin fint i mina ögon...blir nästan lite som värdens dyraste midiklaviatur med en inbyggd dator i...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 23:54

Hmm gud vad jag är efter... har totalt missat att denna "synth" redan diskuteras.

MVH
Demokid

Grejen längst upp till höger ser ut som resultatet av en fullbordad våldtäkt mellan en Andromeda och Rolans Jx-305.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 09:56

Jag tror en sådan här synth faktiskt skulle funka om den inte är en allt i ett synth. I stället skulle man göra en modulär synth. Använderen laddar in dom synthplugins han vill använda i en låt t.ex. Minimoog, Jupiter-8, DX-7, B3 eller en Modular där han väljer olika moduler alá NordModular.
Problemet med NordModular är att du måste ha en PC för att verkligen kunna skruva ljud. Varför inte bygga in hela rubbet i synth sedan kan man skapa ett API så man kan programmera egna synth/modul-plugin... vissa kan laddas ner gratis andra görs av företag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-04 22:22

Den blir ju vad man gör den till. Det är ju i stort sett en dator för livebruk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 23:13

Ja men visst skulle det vara lite kul... bättre än en G2 lixom.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 23:51

jag hade verkligen haft använing av en sån. ena sekunden drar man igång nån fet mjukvarusynth med en massa trummor och stuff i bakgrunden och nästa sekund spelar man på ett 1gig pianoljud.. lite väl stor.. sen saknar jag 88 sjyssta vägda tangenter.. de kanske kunde minska storleken till "stagepiano" och skicka med en separat platt skärm man kan ställa ovanpå..

jag känner att jag saknar känslan av ett instrument nät jag kör på dator/softsyntar. det känns liksom stelt.. jag gillar konceptet med dator och klaviatur i ett.. lite töntigt att sitta och lira CS på kanske..

1
Bevaka tråden