Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rodney Jerkins-stråkar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-08 13:26

Sitter och skyfflar CD-singlar i spelaren och samplar lite, och hittade en singel med Toni Braxton - He Wasn't Man Enough For Me. Den är producerad av Rodney Jerkins & co, som ni kanske vet. Funderade på en sak. Vad är det för burk han använder till stråkar? JV-nånting eller nån E-MU-burk kanske? Han har ju även proddat Michael Jackson's "You Rock My World" och det är samma stråkar där. Någon som vet? De låter ganska plastiga egentligen, men funkar ändå helt okej til pophits.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-08 22:22

...och jag som trodde att jag skulle få ett svar på mindre än 5 minuter.

"Ingen som vet, ingen som vet."

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 23:42

Jag vet faktiskt inte.....annat än att "Man enough for me" är äckligt bra mixad och proddad....den rullade senast idag i min ipod! Jag blir så förbannad....varför kan inte jag???

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-26 21:51

Klart du kan, Martin. (svarar jag, något försenat. ) Det är väl det som är grejen med Rodney Jerkins produktioner. De är rätt enkla och platta i sig själva och det är alltid sången som gör att de funkar. Har du hört instrumental-versionen af "You Rock My World"? Där är det inte mycket liv i luckan precis - det är Jacko som ger allt. Rätt konstigt egentligen. Jag brukar tycka att låten skall vara kul att lyssna på instrumentalt också men så är det inte med Jerkins. Hans arr + sång gör att det blir en njutbar enhet. Eller nått. Nån som förstår vad jag menar?

Jag vet att han har en Triton.
Och att han mixar i KRK-monitorer.
Om det hjälper..

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-06 18:51

Beklagar att det inte blev någon CMI III .

L - med koll.......

Aha, du behagar snoka synthar på eBay?

Har försökt få tag på en III ända sen jag sålde min CMI IIX till Music Mania Benny,
om någon får syn på en CMI III i bra skick (gärna med waveform supervisor kortet) så får de gärna tipsa mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-30 12:56

Nu åkte singeln i spelaren igen, så jag googlade på nytt och hittade den här intervjun (mycket Protools-snack i den, för övrigt):

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0HEO/is_13_28/ai_n7583439

Citat:

What do you use to create that sound?

A Pro Tools hard drive system, an SSL board and KRK speakers in L.A., a Sony DMX board and Augspurger speakers in Florida. My outboard gear and keyboards are all the same. I use a Moog for bass, a [Korg] microKORG synthesizer and a Tascam GigaStudio for a lot of my sound. I have Roland Fantom 3080s, 2080s - I've got them all. I have 11 3080s. For mics, I use a Telefunken, a Sony C800 and lately I'm using a BLUE Kiwi. It's clear, like the Sony, but warmer. I've wanted to start a mic collection but I never had the chance. I was always into keyboards and synthesizers; now I want a lot of old classic mics.

1
Bevaka tråden