Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MW1 / MS2000r

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-09 09:40

Funderar på att byta min MW1 mot en MS2000r men är iofs jäkligt nöjd med värmen i MW:n, den låter helt enkelt fantastiskt bra utan några effekter. Enda nackdelen är att jag vill ha rattar att krana på samt fler interna ljudbanker.
Kan MS2000r mätas sig med MW1 rent ljudmässigt? Fördelar/nackdelar?

Nu vet jag inte så mycket om den första mikrovågen, men jag har en XT. Den låter nite på något vis som en MS2000. Fundera i så fall på att byta ut din MW till en MW XT, den är rätt kul att göra ljud på. MS2000 låter hårt och kallt, det behöver i och för sig inte vara dåligt, men MW XT har varma och feta filter och låter dyrt. MW 1 har ju dock analoga filter, men de digitala fintrena i XT lär vara i samma klass. Jag har dock inte jämfört.

Sälj din mikrovåg för 3000:-, lägg till 2000:- och köp en XT. Du skall till och med kunna konvertera MW-ljud och kunna använda dem i MW XT:n.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-09 10:51

Det känns som ett nerköp tycker jag...
Har iofs inte haft någon MS2000 men däremot en MicroKorg som ju i princip är samma sak...och den kan inte mäta sig mot min Microwave...

Ursprungligen av Real Parakeet:

Sälj din mikrovåg för 3000:-, lägg till 2000:- och köp en XT. Du skall till och med kunna konvertera MW-ljud och kunna använda dem i MW XT:n.

Detta känns isåfall som ett klart bättre alternativ om det nu är rattar du saknar...

  • Medlem
  • 2004-03-09 11:21

Blir jäkligt intresserad av XT men för tillfället har pengarna sinat...

De dyker upp lite då och då, både pengarna och XT. Doch sällan på samma gång. Får jag tummen ur så kan jag slänga upp lite ljudexempel från den.

  • Medlem
  • 2004-03-09 12:13
Ursprungligen av Real Parakeet:

Får jag tummen ur så kan jag slänga upp lite ljudexempel från den.

Tack, gärna!!!

1
Bevaka tråden