Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JUNO 60 krånglar. HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns några tekniksnillen här som har stött på en Roland Juno 60 som startar om sig när den får lust. Jag har fått för mig att det är ett ganska vanligt problem på gamla juno 60s. Någon som vet vad som är fel och hur man kan laga dem? HJÄLP!

Är inget elektronik proffs sådär men jag hade en kurzweil som startade om sig jämt, det var tydligen glapp i själva kablarna som går till knappen som stänger av eller sätter på den.
Kanske värt att kolla power supply ledningarna o så ?
Lycka till.

Skulle också tro att det är glapp i nätdelen.

Måste jag byta nätdel helt och hållet då, eller kan det funka att löda om lite, eller kanske bara lite elektronik spray?

Att saker funkar ibalnd brukar tyda på glapp och då finns det ingen spray i världen som funkar. Glapp är per definition ett avbrott i en sladd, kontakt eller liknande, och då måste det lödas om. Problemet är nog att lokalisera glappet. Själv är jag kass på elektronik, men är man lite händig så borde man kunna mäta sig fram till var felet finns. Men då måste man veta vad det förväntadre resultatet skall bli när grejen är hel. Annars vet man ju inte om man har en avvikelse.

1
Bevaka tråden