Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 17:32

Kolla gärna in vår hemsida!
Med gamla låtar inspelade på en lånad Yamaha MD-8, diverse utrustningslistor, etc........

Ska det spelas live är jag rädd att man faktiskt inte kan rekommendera Ensoniq-samplersarna (OBS! Jag har bara använt EPS16+ och ASR-10 men vad jag förstått gör alla likadant). De samplar jättebra och är råtuffa men de är väldigt nyckfulla och tycker om att skriva "Error 144 - Reboot?" och vägra låta sig övertalas att fortsätta. Det är framförallt när man använder sequencern som de gör så. Iofs så menar många (inklusive jag själv) att man får en slags oförklarlig intuition kring vad den inte kommer att gilla; man liksom känner på sig att "ajaj, nu ska jag inte pausa sequencern utan att ha tryckt på Envelope-knapparna några gånger" så det funkar rätt bra ändå, men jag tänkte att det borde nämnas ändå.

IMHO kan alla hyfsade samplers prestera okej akustiska trumsound om man bara lägger ner lite möda på att bygga kitten. IVFSH sitter det mesta av realismen i sequencingen; att man orkar pilla med detaljerna.

Bas är värre men det brukar åas inte vara så viktigt att den låter realistiskt eftersom den mesta akustiska musik ändå mår bäst av att basen ligger väldigt dovt och inte sticker ut.

Roland W-30 vet jag inget om mer är det du hittar på nätet; det sägs ju att den har en jättebra sequencer.

1
Bevaka tråden