Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delta 44-frågor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag funderar på att köpa ett Delta 44-ljudkort. Har haft ett vanligt Soundblaster Live bra länge nu och ljudet blir väldigt vasst. Hoppas att det kommer att bli mycket bättre med ett Delta-kort.
Nu har jag några frågor som jag skulle bli väldigt glad om någon ville svara på. Det är svårt att hitta bra information på nätet.

- I Delta 66-kortet finns S/PDIF vilket är det enda som skiljer det från 44:an. Vad är detta och vad behöver man det till?

- Har kortet midi-interface?

- Kortet har 4 x 4 analoga ut-/ingångar. Betyder det att man kan spela in fyra instrument samtidigt? Ger det någon annan begränsning?

- Har även Delta 44 en frontpanel så man slipper dyka in bakom datorn varje gång man ska koppla om kablar?

- Om man jämför själva ljudkvalitén med ST Audio DSP2000, vilket kort vinner då?

Dumma frågor kanske. Tänk på att de kommer från en dam!

"- I Delta 66-kortet finns S/PDIF vilket är det enda som skiljer det från 44:an. Vad är detta och vad behöver man det till?"

S/pdif är en digitalingång. Så har du nåt med digital utgång så kan det vara bra.

"- Har kortet midi-interface?"

Nej, en förhållandevis stor nackdel.

"-Kortet har 4 x 4 analoga ut-/ingångar. Betyder det att man kan spela in fyra instrument samtidigt? Ger det någon annan begränsning?"

Det betyder att du kan spela in fyra signaler samtidigt. (två stereosynthar, femtielva mandoliner i ett rum framför fyra mikrofoner osv.)

"- Har även Delta 44 en frontpanel så man slipper dyka in bakom datorn varje gång man ska koppla om kablar?"

Den har en sk. "breakout-box" som du kan ställa på skrivbordet ja.

"- Om man jämför själva ljudkvalitén med ST Audio DSP2000, vilket kort vinner då?"

Det som låter bäst.
Skämt åtsido, har ingen aning, har inte prövat nåt av dem. Tror de är rätt jämlika. Nåt som däremot kan skifta desto mer är smidigtheten i drivrutiner och support.

http://www.m-audio.com/index.php?do=products.focus&ID=ad13e577f5e5f494c721095cefefd71b

Ursprungligen av eskimo:

S/pdif är en digitalingång. Så har du nåt med digital utgång så kan det vara bra.

Ok, är en Line 6 Pod en digital utgång?
Och hur f-n fixar man det där med midi om det inte finns på kortet. Jag har fått nog av två ljudkort som bråkar för en livstid framöver.

Ett USB-Midi interface skulle väl funka? Kolla in M-audio's sida. De har lösningarna du frågar efter.

Det är ett mycket bra (prisvärt) kort för den som jobbar uteslutande med audio. När det gäller breakoutboxen så måste man ändå dyka lite grann för sladden är extremt kort så man får lägga kortet på datorn. men det är ju bättre än ingen alls. Ljudkvaliten är helt ok.
Jag jobbade med delta 44 i två år men har nu bytt upp mig till motu 828 mest för att det går åt många mickar när man spelar in trummor. Sålde mitt för en tusing för en vecka sen, betala inte mer.

1
Bevaka tråden