Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP + Soundblaster Live! Player 5.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-17 17:53

Jag uppgraderade till XP för ett par veckor från ME för att jag trodde att det skulle bli mer stabilt, vilket det iofs blev oxå men nu har jag däremot tappat Line-in på ljudkortet. Jag kan plugga in min MD och hör ljud i bakgrunden men när jag försöker splea in så ger Wavelab inget utsalg alls. Däremot fungerar min-in alldeles utmärkt. Datorn är en förbaskad hem-PC (aldrig mer hem PC!!! ) med ett Soundblaster Live! Player 5.1 där jag tankat ner (och installerat) nya drivrutiner för XP. Jag tror att jag kollat de flesta inställningar osv och börjar därför misstänka att ngt är fel med line-in, vilket egentligen ter sig märkligt då den funkade perfekt med ME. Har ni några bra tips eller ska jag reklamera hela skiten???

vad är hem-PC för märke? Det är säkert en bra dator (hem-PC brukar vara av hyffsade märken) men har du kollat alla inställningar i "mixern"? Om du dubbelklickar på den där lilla högtalarikonen nere i högra hörnet så får du upp mixern. Jag kan sätta en stjärtfjäder på att det sitter en liten bock i någon ruta, till exempel i rutan för "line in". Gör det inte det så kolla uppe till vänster där det står "Alternativ". Klicka där så får du upp en ruta med fler inställningsmöjligheter. Där kan du klicka i bockar för en massa olika volymkontroller, både för upp- och inspelning. Kolla så att du har med volymkontrollen för line in.

Om rutan för mikrofon är ibockd i mixern så är det mikrofoningången som är aktiv, då funkar inte line in. Och tvärt om.

Fast detta kanske du redan kollat så att du tycker att jag är en idiot som inte trodde att du redan viste allt detta?

  • Medlem
  • 2004-03-17 19:42

Jag har en Compaq 1,7 Ghz så den är väl helt OK...

Jag har redan försökt mde dina tips men tack i alla fall, inget tips är för dumt så jag tycker INTE att du är en idiot utan är tacksam för alla hjälp!!!

Får väl gå igenom drivrutinerna igen...

Detta säger jag bara en gång till.
SB live + musik = nej!

Är kortet integrerat på moderkortet.....? Troligen inte...!?! Prova kör KX-drivisarna från de tokiga ryssarna då... Funkar om du bara pysslar med musica o inte spelar o sånt trams .... ...

Annars är ju SB live kända för att brusa, (med all rätt), ryssarna har löst problemet
delvis med att skifta rear & front speaker.. Tyvärr är ju line-in av dålig A/D-typ såvida
du inte begåvats med ett live-kort med digitala in- & ut-gångar och kör MD den vägen..

(skit vad hade man gjort utan digitala in & ut)

  • Medlem
  • 2004-03-18 09:05

@GlobalMotion: Vad trir du egentligen står högst upp på min önskelista just nu...???

Har efter en lång natt med total ominstallation av hela datorn äntligen fått det att funka. Är nu ganska säker på att de drivrutiner till XP som ATEA tipsade inte var helt rätt eftersom jag i princip bytte ut alla drivrutiner oxå vid nyinstallationen. Det blir en seg dag på jobbet efter bara ett par timmars sömn...KAFFE....zzzzzzzz

@psyjazz: ...de tokiga ryssarna...??? Jag behöver nog en förklaring........

www.kxproject.com finns det bättre drvs till livekort om man vill optimera för musik...

  • Medlem
  • 2004-03-18 13:48
Ursprungligen av psyjazz:

www.kxproject.com finns det bättre drvs till livekort om man vill optimera för musik...

Perfekt!!! :kaaaka!:

1
Bevaka tråden