Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha då var det dags......

När jag Importerar en audio fil i arrangefönstret så kommer följande upp med ett utroppstecken brevid:

"Insufficent acces privileges for operation

Resut code: -5000

File: ( loopen som jag importerar)"

Det går att spela filen och klippa och klistra som vanligt men avkomman blir att jag inte kan dubbelklicka på filen för att komma till vad det nu heter...
Det slutade alltså fungera och jag kan inte komma på vad jag har gjort. och i logic`s en miljonsidigt tjocka bok står det ju alldrig om problemsökning!

Kan nån hjälpa?

Undrar Björka

Det låter som om filen du hämtar in är "låst". Dvs inte kan redigeras (mer än klippa och klistra som inte är destruktiv redigering).

Den ligger inte på en CD-skiva? Om du tittar på själva audio-filen i Finder, finns det ett "lås" i symbolen?

nej inget lås, men det verkar som att det bara är wave- format som den inte vill vara med om......

Nu när jag provade så gick det med aif........kan det bara ha ballat ur?????

Jag har startat om flera gånger...

jag provade att stoppa in några rexfiler fungerade också.....

Jag har själv märkt att om filnamnen på audiofiler är för långa så kan Logic knasa lite. Döp om den till något enkelt som t.ex "test.wav".
En annan grej du kan testa är att gå in i audiohanteraren, markera filen och göra en "copy/convert" (tror att det heter så, har inte Logic framför mig just nu).
Ett sista trick du kan prova är att gå in i itunes, dra in audiofilen där och använda iTunes för att konvertera om från Wav till AIFF.

Tack martin ska prova.......

1
Bevaka tråden