Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra GM-Rack och fin Rack-sequenser?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-21 05:08

Hej hopp. Sitter och spånar på min live-rigg och har kommit fram till att jag skulle behöva ett rack med lite bröd och smör ljud i. Tänkte höra med er om ni hade något rekommendera. Bra stråkar, orglar och träblås är ett stort plus. Den får väldigt gärna ta emot information från flera midikanaler och mer än ett ljud åt gången är ett måste. Priset ska helst vara så billigt som möjligt, runt en 2000:- ungefär. Det känns som om det jag letar efter inte är så svårt att få tag i...

Jag tänkte att min live-rigg skulle bestå av min Machinedrum, monomachine sfx-60, en yamaha tx81z och just en GM burk. Måste ha något som matar de två sistnämnda med midi också. MM och MD borde kunna mata de 2 med midi, men jag vill inte tappa midi-kanaler från dem. Tycker det är trevligare om de får arbeta för fullt med ljud, istället för att skicka tråkig midi-information. Någon som har ett bra tips på en billig racksequenser som sänder och kan ta emot sysex lätt?

  • Medlem
  • 2004-03-21 10:00

Clase: MM har sex dedikerade midispår, som inte har något med dess interna ljud att göra, dvs du tappar inga midikanaler alls. Borde väl fixa biffen?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-21 10:21

Tjaaa, det mesta inom Rolands JV/XV serie borde väl gå bra...eller någon Emu Proteus...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 20:19

Hej du Clase!
Jag är ute efter samma sak, så jag kommer följa den här tråden med spänning!!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-22 13:05

JGB: Oh! Fixar inte bara biffen! Fixar en hel ko! Tycker om elektron, de är trevliga och smarta!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 19:14

Clase!
För min del blev det en:
Roland M-GS64 - en 1-eh 19"s rackmonterbar version av
Roland SC-88 Sound Canvas Modul .

Lite spec:
64-voice polyphony and 32-part multitimbral capability
654 patches, 22 drum sets and 2 SFX sets
64 programmable multi-effects with simultaneous reverb, delay,
chorus and 2-band EQ
Two pairs of assignable stereo outputs
Two MIDI inputs
Size (mm) : 482 (W) x 165 (D) x 44 (H)

...vad rackseqe beträffar, så skulle väl Alesis Datadisk vara ett alternativ...
...under förutsättning att du sparar dina alster som smf-fil...
...annars vet i fán!

Ensoniq MR-Rack är ju ett helt OK synthalternativ också...

*******************************************************
[FONT="Impact"]LOCK N' LOAD! [/FONT]

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-23 01:52

Jo, sequenser löstes i och med att jag ska ha en monomachine ganska så snart. Det är skönt, för det blir en sak mindre att bära på. Specs'en var ju rätt fina måste jag säga. Det såg fint ut på pappret. Något i den stilen skulle jag behöva tror jag. Den verkar dock lite som en overkill kanske i mitt fall, (32-part multimbral) men om den vore billig så...ja...varför inte...kan ju komma en dag då man behöver det. Hade tänkt ha en TX81z som sagt var också, mest för FM-ljud men även lite som bröd och smör. Dock ej el-pianot.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 01:55

...jag fick ge 1500:-

Edit: 2500:- menar jag!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 11:14

Clase: Den här kanske kan va nått!
http://www.vendolin.se/annons.php?77742

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 21:35
Ursprungligen av Lemon:

Clase: Den här kanske kan va nått!
http://www.vendolin.se/annons.php?77742

Nej men titta! min proteus :kaaaka!:

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 21:57
Ursprungligen av Emil:

Nej men titta! min proteus :kaaaka!:

Det var som fågeln!!!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-23 18:07

Jo, det gör det. Tyvärr har jag inga pengar att lägga ett bud med just nu...har en mic-preamp att betala av just nu...får hoppas på fler fina erbjudanden, om en eller två månader då jag garanterat har pengar igen.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 18:45
Ursprungligen av Clase:

Jo, det gör det. Tyvärr har jag inga pengar att lägga ett bud med just nu...har en mic-preamp att betala av just nu...får hoppas på fler fina erbjudanden, om en eller två månader då jag garanterat har pengar igen.

Vi kommer alla självklart att hålla ögon & öron öppna åt dig, eller hur 99:or?!?

...och om nån skulle hitta en Roland SK-88 Pro, så ropar ni väl på mig, eller skickar ett mail eller så, eller hur?!?!?!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 13:30
  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 19:20

Tips 3: - Samma som jag har!
Kanon!
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=5340634

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-29 19:28

Hmmm...har tittat på den en del....blir nästa löning...alltså om en månad precis...=(

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 20:08

...om jag tröttnat på min tills dess, så talar jag om det för dig!

1
Bevaka tråden