Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-21 19:07

Vad e det som e lol? priset eller....?

  • Medlem
  • 2004-03-21 19:34

4000 för en Polysix inklusive case? Lite dyrt, men inte farligt. 6500 som "köp nu"-pris däremot...

Dagens lol:

http://home.swipnet.se/ohajp/

För er som liksom jag sett studio pop och retat sig på Natalia Kazmierska. Klicka på bilden och njut av de ljuva tonerna.

Natalia är en söt tjej, men......Det var länge sedan jag hörde något så träffsäkert som det där ihopklippet!
För övrigt en riktigt grym låt det där "United States of Whatever"

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-03-22 21:27

Haha, ja om hon inte vore söt hade hon väl inte suttit där...

Jag gillar henne inte sedan hon kallade Frank Zappas musik för snuskig gubbhumor, eller vad det var... grr.

Hon har helt klart en poäng i sitt uttalande om Frank Zappas musik, i alla fall vad det rör texterna...

Nej, Frank Zappa var bara väldigt ironisk/sarkastisk. Jag skulle klassa honom som bra mycket mer ÄKTA feministisk (eller alltså, likabehandlings-istisk, feminism borde ju betyda attt man ska favorisera quinnor (jaja, jag vet att SAOL inte säger det men SAOL är subersiv dynga! LÅT STÅ)) än de flesta av dagens självutnämnda svenska "feminister". Folk missförstår honom och det var väl lixom lite hans grej, att visa hur dumma folk är genom säga sina deprimerande saker. Han verkar ha varit gravt olycklig på sitt märkliga Zappa-vis...

Det du menar är att Zappa är lika taskig mot alla..?

Nej, jag menar att Zappa ofta pratar tvärtom-språket.

Iofs var han väl taskig mot alla också, men jag ser det inte direkt som taskighet, snarare att han säger "Think for yerself schmuck!".

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-03-23 18:16

Vannsinnigt roligt ljudklipp med natalia. Går på repeat hemma just nu.

Angående Zappa så kan jag nämna att jag alltid upplevt honom som om han vore väldigt frihetsälskande och sympatisk. Ungefär som Michael Moore är idag...jo, det sade väl det mesta...over and out.

  • Medlem
  • 2004-03-23 22:30

feminist diskussion borde hamna udner en annan tråd.

f ö om folk missförstår honom på vilekt sätt gör inte du det då?
jag skulle klassa massa andra som äkta feministiska men det är återigen en annan diskussion. Och eftersom ingen av oss vet och det bara är lösa spekulationer är det oväsentligt. Däremot kan ju era upplevelser av zappa vara intressanta, men vet inte hur kul det är...framförallt inte om ämnet är dagens lol.

men ljudklippet var ju roligt iallafall.

Okej, jag ger mig. Att säga feminist om man inte är vänsterkvinna är ju ungefär som att säga Hitler i dagens debattklimat...

Nu börjar vi närma oss offtopic-land i vissa inlägg. Ber er vänligen att hålla er till ämnet eller starta en ny tråd på http://www.offtopic.se

Korg MS10:
Just en riktig MS10 i så gott som nyskick. Svart som natten med panel. 7.995 Kr

Till salu på musikbörsens hemsida. Är inte det hiskeligt dyrt?!?

  • Medlem
  • 2004-03-26 11:35

Hoho! Japp. Hiskeligt dyrt. Köpte min för 3000 i höstas. Bjuder du 6995 så kan du iofs få köpa den.

1
Bevaka tråden