Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låta-som-andra-instrument-synt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-03-23 18:55

Jag spanar lite. Skulle behöva en synth, som har bra orgel, piano, rhodes och sånt, några trevliga syn(t/c)-lead, fina pads...

Funderar lite på en kurta, men har ingen koll på vad man får betala för dem. Moduler kan också vara intressanta, var väldigt inne på vintage pro, innan de slutade att sälja dem.

Hur är Proteus 2000?

Nivåerna bör ligga på runt 10.000.

Så. Vad finns?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-23 19:48

Roland XV-3080 eller kanske XV-5050?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 21:06

Kurzweil - K-2XXX

Tycker ärligt talat inte att Rolands moderna ROMplers har något vidare bra leadljud. I alla fall om du vill ha stenhårda och skrikande leadljud som bara tigger om mer och mer smärta. Nu har jag i och för sig bara testat JV-1080 och några kort till den, men de andra syskonen är ju "bara" utvecklingar av den. Om jag haft så mycket pengar att spendera som du skriver, så hade jag köpt en jäkligt bra ROMpler OCH en schysst VA-synt för lead-ljud, typ en Virus, Nova eller liknande. Mest för pengarna ger nog en Korg MS2000.

Det lilla jag lekt med Proteus 2000 imponerade. Nu lyssnade jag iofs mest efter elektroniska ljud, men det gjorde den bra. Den hade djup editerbarhet också och helt okej effekter, om än tråkiga. Det fanns många filtertyper och de lät helt okej. Verkar vara stort värde per krona iaf.

Om du är ute efter "...bra orgel, piano, rhodes och sånt" så kanske en sampler är bättre.

proteus2000 är nog den absolut mest prisvärda modulen numera.. iaf om man köper begagnat

1
Bevaka tråden