Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En massa synthklassiker som plugins.

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-24 13:20

Hej!

Någon som testat dessa pluggar? Verkar ju finnas en hel det gamla godingar.

http://www.ele4music.com/synthedit/synthedit.html

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2004-03-24 13:35

Nej, men imponerande utbud av goa syntar är det ju

Ska tanka hem ett par och testa, återkommer med rapport

Steve

  • Medlem
  • 2004-03-24 13:51

Får inte demopluggarna att öppna? Vad öppnar man en ex.fil med?(eller är det en slarvig förkortning på .exe?)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 14:30
Ursprungligen av steve:

Får inte demopluggarna att öppna? Vad öppnar man en ex.fil med?(eller är det en slarvig förkortning på .exe?)

Filtillägget är .ex_ - döp om dem till .exe så funkar det!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 14:32

...saxat från sidan: "Downloaded file extentions must be renamed from .ex_ to .exe before they will install."

Har provat Minimouge & arp2600... Minin låter kanske inte minimoog, men dock bra ändå....
Arpen kan man få seriöst fräsiga ljud ifrån & jag kan bara kalla den cool...

  • Medlem
  • 2004-03-24 15:34

:hmmm:

Går inte döpa om dem?

Blir .exe.ex

  • Medlem
  • 2004-03-24 16:34

steve: Du måste slå på att visa filändelser även för kända filtyper i din windows. Göres i utforskaren.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-03-24 16:37

steve: du får nog ta och välja:

verkyg|mappalternativ|visning, och sedan kryssa av "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"

om du har xp, då. annars är det något liknande.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 17:17

Steve: För du har väl PC va?!?

Tack demis! Ska testa med de jag har erfarenhet av.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-03-24 17:38

Lemon: Annars kör man väl inte exe? oder? förresten, kör mac också med .dll-filer, till pluggar i cubase?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-24 17:51

en David: Tjöta!
Jag kör exe-filer i min Mac i VPC!!!

Alpha emulatorn var nog den som var närmast men jag är inte nöjd med filter emulationen.
Jupiter 6 var den jag gillade bäst av dem. Den låter lika på en del ljud. (Har inte själv haft en JP6)
Polysix har en del presetljud som låter P6 men när jag ställde in mitt favoritljud så var det Minimjölk vs Vispgrädde. Jag behåller min P6.
OB-80 lät...fel :S (har heller inte ägt en sådan, men närkontakt)

jag har inte testat de andra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-25 15:30

Jag testade lite igår. Alpha... närmast? Du skojar. Den var ju helt off, lät lika mycket Juno som mitt TX-rack ungefär. Störigt när man installerat några olika att varenda en av dessa softisar kräver typ 5 sek för att "okejas" när man bootar sitt värdprogram. Roligast var EMS-pluggen, kan ej svara på om den låter sitt original troget, men galen och rolig var den.

  • Medlem
  • 2004-03-25 19:50

Lekte lite med dessa pluggar för ett halvår sen eller nåt då de fortfarande var gratis. Gillade dem inte så mycket då, men Moogens filter är klart ok, öppna det lite och ös på med resonansen o så leker man lite med cutoff så får man lätt till ett ljud som påminner om en Didjeridoo om man addar lite dist. Klart köttigt!

Hej förresten, 1st post!

pf: helt off tycker jag inte den var.

kC: Välkommen! kommer namnet ifrån Access senaste version?

  • Medlem
  • 2004-03-25 20:49

GlobalMotion: Tack för välkomnandet.

Jepp, stämmer bra det! Införskaffade mig en KC för ca två veckor sedan. Min första hårdvarusynt på länge faktiskt. Har bara kört mjukvara sen jag sålde iväg min Z-1'a för ett par år sedan ..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 23:36
Ursprungligen av KC.:

GlobalMotion: Tack för välkomnandet.

Jepp, stämmer bra det! Införskaffade mig en KC för ca två veckor sedan. Min första hårdvarusynt på länge faktiskt. Har bara kört mjukvara sen jag sålde iväg min Z-1'a för ett par år sedan ..

Varför säljer man en Z1?!?!
Den & min WSEX är det SISTA jag skiljs ifrån!
BLÄÄÄ för mjukvarusynthar - tycker JAG!

  • Medlem
  • 2004-03-26 00:47

Lemon: Om du bara visste hur många ggr jag ångrat att jag sålde Z-1'an.

Min första synt var en Yamaha SY-85 och den ångrar jag också att jag sålde. Men min Virus kommer jag aldrig sälja! Förhoppningsvis har jag lärt mig nu

För bara några månader sen var jag övertygad om att jag aldrig mer skulle behöva en hårdvarusynt men nu sitter man här i träsket igen...hehe, och jag ska köpa en till snart. En MBF Synth 2 eller nåt annat analogt för att komplettera min Virus med.

Fast jag kör fortfarande en del mjukvara, FL Studio och Absynt 2 t.ex. Men det är mycket roligare att skapa ljud med en "riktig" synt under fingrarna. Jag saknade väl den känslan helt enkelt.

Man kanske börjar bli gammal bara?

(Ursäkta om den här tråden gick lite OT)

Bläää för utropstecken varvade med frågetecken och versaler tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 21:20
Ursprungligen av Bionik:

Bläää för utropstecken varvade med frågetecken och versaler tycker jag.

Lite touchy idag BiOnIk?!?!?

MOSS ON DUDES!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-26 16:18

Någon som vet om det går att få tag i denna gratis pluggen av Korg MS20? Den verkar ju rätt cool men tyvärr ville inte Korg att man skulle kunna ladda ner denna söta sak.
Om någon har den på sin hårddisk får dom gärna emaila den till mig.

http://www.kvr-vst.com/get/742.html

MVH
Demokid

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 21:26
Ursprungligen av Demokid:

Någon som vet om det går att få tag i denna gratis pluggen av Korg MS20? Den verkar ju rätt cool men tyvärr ville inte Korg att man skulle kunna ladda ner denna söta sak.
Om någon har den på sin hårddisk får dom gärna emaila den till mig.

http://www.kvr-vst.com/get/742.html

MVH
Demokid

http://www.search.com/search?curl=1,0,0-0-0&tag=srch&qt=grok+02+sm&cn=Downloads&ca=20

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-03-26 22:11

Jag lyckades inte hitta den. Det verkar som om Korg lagt ner mkt arbete för att få bort den...då måste den vara bra! Måste prova!

Rotade lite i gömmorna och lyckades hitta den. Kan maila över den om ngn vill ha den

  • Medlem
  • 2004-03-26 22:44

Kolla in http://www.fabfilter.com/

Den ska visst vara baserad på MS10 och den låter bättre än vad jag minns att Grok 02SM gjorde. Båda låter iofs rätt lika om jag minns rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-28 13:04

FabFilter One låter säkert bättre än Grok 02SM men FabFilter One är ingen freeware synth.

  • Medlem
  • 2004-03-28 16:33

Nej, det är sannt...Fast den låter bra, tog just hem demon igen och provade och jag måste erkänna att jag har lite svårt att hålla kreditkortet på plats.

Jag behöver inga fler VSTi's dammit! ARgh...

1
Bevaka tråden