Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mutation av gammalt virus

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny Virus är på G.
Virus classic. Av mitt skummande så verkar det vara innehållet i en Virus B.

http://www.access-music.de/products.php4?product=virusclassic

  • Medlem
  • 2004-03-25 22:30

Intressant.. har alltid velat haft en Virus. Undrar just vad det kommer stå på den där "extremely competitive" price-taggen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-25 22:59

Access gör en Nord Lead 2X? If the price is right...

  • Medlem
  • 2004-03-26 01:06

"This thing is rumored to have an MSRP of 1200$" enligt nån på Harmony Central.

Street price ~$800.

Här kommer den väl kosta ungf som en ny VC i Tyskland

Kul av Access förresten ang alla spekulationer om en eventuell Virus D: http://www.access-music.de/products.php4?product=virusd

den där skulle nog se rätt snygg ut på en nord lead

Huähhh, Någon måste vara färgblind :hmmm:
Det var bland det fulaste jag sett, Speciellt när C är så snygg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-26 21:01

Neej, den är ju mycket snyggare än Virus C

Den är så hiskeligt ful att jag måste gråta en skvätt :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-26 23:11
Ursprungligen av Baba G:

Den är så hiskeligt ful att jag måste gråta en skvätt :eek:

Vad är det som gör den så ful? En Ferarriröd synth kan man väl inte klaga på.. Kom bara inte och säg att TB-303 är snygg för det är den verkligen inte

  • Medlem
  • 2004-03-26 21:17

Nehe, det är den inte alls Helix!

Fast den är rätt så snygg, gillar den snorgröna displayen. Men inget slår KC'n, det är den snyggaste synt som producerats.

my precious

Såg nu på musikaffär köln att den kostar 1222? drygt 200 mindre än Virus C. Inte så lockande enligt min mening. Skulle lägga till för en C

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-04-16 12:39

GM: Den faller kanske rätt fort i pris, om ett tag blir den nog biligare, dom borde ju ha gått ut med ett lågt pris så skulle folk handlat på en gång.

Access Virus Classic kostar 13.900:- list från Fitzpatrick,
Access lämnar generellt lägre marginal än t ex Korg så räkna inte med att streetprice kommer vara så mycket lägre (eller något över huvudtaget), iallafall inte i Sverige.

Ganska exakt vad Virus A kostade ny alltså. Fattar ingenting, vem ska köpa den här istf en C?

ungefär vad jag undrar också när jag såg priset - tycker det inte är speciellt billigt - den borde hamna runt kanske 10-12k (iofs så skulle nu virus b användare bli riktigt arga om dom försöker sälja sin)

1
Bevaka tråden