Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisvärt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 12:30

Har haft en PC ett tag, men inte riktigt använt den till musik. Har dock gjort ett försök nu och insett att det finns en riktigt prisvärd sak för folk som bygger en PC: ett nForce moderkort med soundstorm.

Min är en Shuttle XPC. Ljuddelen har: ASIO-drivrutiner (jag får lätt 2-3ms latency), 6 utgångar och 2 ingångar, 24 bit/48Khz. Detta integrerat på ett moderkort som inte kostar mer än kanske 700-800 kronor. Riktigt prisvärt tycker jag

  • Medlem
  • 2004-03-26 23:36

Äger en Abit NF7-S v.2 med samma 6 ut och 2 in samt spdif, men alldrig fått ljuddelen coh fungera riktigt. Provat köra asio några gånger med den och det hackar så in i bövelens..men jag tror nog det beror på tillverkaren också, kanske shuttle har bättre drivisar för just ljuddelen..?!!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 15:24

Tydligen funkade inte ASIO så bra med de tidigare drivisarna, men med de senaste funkar det bättre. Tydligen ska de som man får på windows update vara de bästa kompletterat med kontrollpanelen för nforce3 drivrutinerna från nVidia själva.

1
Bevaka tråden