Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa min solosynth!!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 22:05

Tjena!
Jag tänkte kolla om ni kan gissa källan till ett par av mina sololjud jag använde mig av på ett gig med ett par polare för ett tag sedan!

Ljudexempel finns här: ---> http://blackmesa.mine.nu/~lemon/leadsounds.htm

OBS! En synth användes till samtliga ljud!

Hmm gissar på Korg Z1 eller Emu Vintage keys. Var lite Minimoog likt.

  • Medlem
  • 2004-04-06 22:29

Absynth 4 - custombuilt hardware limited (dco-)edition?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-06 22:30

Kanske en AX60D?

Kool musik. Kan det vara en Wavestation?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 22:42

Jag tror att det är någon/några som vart ute & läst på min setup list!

Real Parakeet: Wavestation har inget portamento - åtminstonne inte min - det kanske finns en "D" version - fråga Demokid!
Låt mig tillägga att det inte var min synth jag spelade på, jag bara rattade in ett par ljud straxt innan giget!

...deras musik är "lite" för laidback för min smak, men det funkar bra att sola över...
...förutom felbenden i början av "lead - 2"... :eek:

...lånade lite från "Final Countdown" i början på "lead - 3" ifall nån missat det!

...jag var alltså bara med & jammade - vill bara klargöra det!

Låter som någon vl synth?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 17:45

Det rätta svaret är Memorymoog
Människor - känner ni inte igen Moogfiltret?!?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-04-07 17:56

Heyheyhey! Du spelar ju skitsnyggt, vart kan man lyssna vidare?

Öhh låter mooog sådär :S
Fifan nu vill man nästan ha en moog för att göra vl liknande ljud

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-07 19:34

Ekvilibriskt som satan! Tajt, snyggt, makalöst. Om D är bästa betyg i syntspelande så får du D direkt!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 19:42

LOL!
Tack för rosorna!
Lemon (Bandet då!) kommer (förhoppningsvis!) med en fullängds CD under året!
...inte lika laidback då, men ändå!

...dessvärre är demosnuttarna på vår hemsida - http://blackmesa.mine.nu/~lemon - fem år gamla & inspelade hemma... ...& väldigt 80-tals-poppiga IMO!
Men det nya är mera åt IQ-hållet om nån känner till dem?!? http://www.gep.co.uk/iq/

Tack för ordet!

Wavestation har visst portamento, det gäller bara att hitta den. Näe, skojar bara. Leadljuden påminner inte så lite om Kitaros ljud från några skivor från 80-talet. Tror han körde på en Minimoog.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-10 02:10

Wake up and smell the LEMON!

Men Para på allvar nu, hade inte wavestation något portamentoliknande iaf?
Vill minnas att några leadljud hade det :S

  • Oregistrerad
  • 2004-04-10 15:31
Ursprungligen av drdreas:

Men Para på allvar nu, hade inte wavestation något portamentoliknande iaf?
Vill minnas att några leadljud hade det :S

Svar: Nej, men man kan ju alltid modulera tonhöjden med en långsam frigående LFO för att fejka portamento, & sedan styra intensiteten från en envelope!

Jodå drdreas. Men man måste ha en Wavestation EX-TDL (Turkish DeLight). På den kan man ha indivituellt portamento på varje ton, halvton och kvartston. På samma gång! Men de är ovanliga. De såldes bara i Mellanöstern mellan 1991-92 och transporterades med kamelkaravan ut till butikerna. De såldes faktiskt av beduiner som reste runt i de olika länderna. Dessa Wavestation är mycket ovanliga och väldigt vackra. De där filtkuddarna till tangenterna är gjorda av äkta persiska mattor. Displayen är djupt röd med gyllengula tecken. Joysticken är gjord av cederträ med en lite tofs i med inspunna guldtrådar, gavlarna av marmor. Knapparna är av ädla stenar. Texten på panelen är i äkta guld och silver och resten av synten är i mörkgrön mönstrad sammet. En bedövande vacker pjäs.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-10 15:14

Drdreas, om du är sugen känner jag en importör som har 25 st kvar. Billigt!

1
Bevaka tråden