Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

xp 80

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, jag har hittat en billig Roland xp 80, är detta en avancerad manick eller bara ännu en enkel sample player, vissa på forumet har jag hört berömma 2080 mfl för sina goa smör o bröd ljud....
Hur låter denna egentligen?
4500 låter överdrivet billigt, men då är frågan om man inte ska lägga till 5500 och köpa en triton le?
Ah snälla hjälp

  • Medlem
  • 2004-04-19 13:23

XP80 är en maskin jag saknar här hemma, 4500:- är ju ruggigt billigt om man har plats. Själv älskar jag klaviaturen, semivägd antar jag.
Är detta xp80n som är till salu i Jönköping?
Xp80 är väl en 1080 med en mc50 plus 76 snorsköna tangenter, plus stor som ett hangarfartyg
Min försvann pga storleken, den fick inte plats.

Men då slår jag till, Steve tusen tack skall du ha
Japp det är den som säljer sig i Jönköping
Tur att vår kära Parakit inte gillar maskiner utan rattar hehe....

  • Medlem
  • 2004-04-19 14:08

Du bör bli nöjd, om du tröttnar så är jag säkert intresserad(då jag i juli får liiite mer plats)

Good Luck!

Tackar
Jag behöver egentligen bara caset som följer med haha, men synthen är inte dum den heller

  • Medlem
  • 2004-04-19 15:02

Sälj xp80 snorbilligt till mig då

Har missat den totalt. Vart annonserades den ut? Och jag är inte intresserad, jag har ju min JV-1080 istället. Satt det några expansionskort i den?

Tjena parakit
Jag vet inte om det sitter expansionskort i den faktiskt, hur kollar man det :S
Den fanns på vendolin och instrument-online...
Ärligt den har så mkt ljud men jag vet inte dom låter inte så som jag vill

Den låter inte Kurtz med andra ord. Hur man ser om det sitter expansionskort i den? Det smidigaste är att fråga säljaren, den näst smidigaste är att kolla om har några ljud i XP-bankerna. Min har tre kort och har således XP-A (session), XP-B (vintage) och XP-C-banker (dance) med ljud. Det krångligaste sättet är att skruva upp luckan och kolla om det sitter några kort i den.

  • Medlem
  • 2004-04-19 23:25

Till rätt pris så kan jag köpa den av dig =0)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 23:27

...samma här!

Vill ni köpa mitt Dance-kort också då?

  • Medlem
  • 2004-04-19 23:39

riktigt så desperat är jag inte

  • Oregistrerad
  • 2004-04-19 23:39

:kaaaka!:

hahaha nä jag tror inte de fanns några expansioner i den, värst vad oavancerad den är egentligen, det går ju inte göra så mkt som en kurzweil alls...
Allt som det inte står VAST på suger
Nä den får bli en masterklaviatur, gillar tangenternas känsla något oerhört
ska nog inte sälja riktigt än hehe

  • Medlem
  • 2004-04-20 08:46

Klaven e grym, passar mig som handsken. Men jisses vad den är lång å bred, är som att köra ett hangarfartyg i göta kanal :kaaaka!:

Hade min underst på ett invisibleställ med en nordlead2a över, norden kändes något liten

Jag börjar spela klassiska verk nu *förvånad* haha man känner sig riktigt mäktig bakom denna, allt som står bredvid verkar genast klent och fallfärdigt.
Detta är en syntharnas mercedes.
Måste ge lite rättvisa åt synthen, ljuden lät ju inte så pjåkiga om man editerar dom lite faktiskt clarinetten är hel ok
Nä jag ska nog behålla den ett bra tag, vem vet var man kan sno lite färdiga patchar?

1
Bevaka tråden