Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor eller liten iBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-11 12:46

Jag kollade på en iBook med 12 tums skärm och 500MHz samt 128MB RAM. Den var väldigt liten, tyst och smidig. Problemet var att bredvid stod en Apple 17 tums platt skärm vilket gjorde att iBook´ens skärm kändes rätt kass. Nu kanske man inte ska jämföra skärmen på en dator för 15000 och en skärm som kostar över 10000. Jag undrar därför om iBook´en med 14 tums skärm är att föredra? Man får ju en snabbare dator också...500:an kändes ganska seg. 14-tummaren kostar en del mer, är det värt det?? Någon som vet??

[ 11 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Simw ]

Det finns 600Mhz 12" iBooks också, har en sådan själv.

Skulle aldrig kunna tänka mig att ha en 14", samma upplösning, väger nästan 3kg (12" väger 2.2kg), ful och bara "helt fel".

Klart att iBookens 12" skärm ser liten ut mot större skärmar, men det märks inte vid vanligt användande, tycker den är skarp, skön och tillräckligt stor.

Kolla om du kan hitta 12" och 14" iBookarna i någon affär så du kan testa dem live (duell stylee), alla tycker ju inte likadant.

[ 11 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

[ 11 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Funderar på att köpa en iBook till min fru. Antingen en iBook SE eller en Icebook 12". Hur är upplösningen på de två datorerna?
Känns 800x600 på SE för instängt och 1024x768 för smått att läsa på icebooken?

  • Oregistrerad
  • 2002-03-11 13:48
Citat:

Skapades ursprungligen av: Peter Edwardsson:
Känns /.../ 1024x768 för smått att läsa på icebooken?

Otroligt nog så gör det inte det. Jag var oerhört skeptisk först, men det känns bara en aning småttigare än på vår 15" TFT.

Verkligen inga problem med att läsa 1024 på en 12" skärm. Den är skarp och tydlig, tycker du definitivt ska satsa på en "ice-book".

Jag trodde också att det skulle vara alldeles för pyttigt, men blev verkligen överraskad när jag såg hur bra det gick att läsa på skärmen ändå (då föll också sista hindret för att köpa en :).

Jag har inte sett den stora iBooken IRL, men jag tycker det verkar ta bort hela finessen med hur liten och smidig iBooken är. Om man hade fått högre upplösning (1280 x 1024) så hade det kanske varit en poäng, men som det är nu så ser jag den mest som en iBook för synskadade...

1
Bevaka tråden