Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

jx3p

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-22 17:04

Någon som har erfarenet av jx3p?

Minnet säger att den har ganska fint padsound!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-22 18:11

Jag spelade lite på en sådan i min förra skola och den lät ganska så trevligt. Det fanns dock inte någon programmerare med så jag kunde inte pillra så mycket med den. Sedan är den också välbyggd

Den verkar vara byggd som en Panzer MK V, dock med bättre driftsäkerhet. Har pillat på några sådana i olika musikaffärer och jag tycker de låter varmt och fylligt. KÖP!

Lite som jx8p, men varmare om jag inte missminner mig... Som Parakeet sa: KÖP!

Har förr mig att det var en sadan jag och en kompis var och kollade pa i malmö för nagra ar sedan och han var tva millimeter fran att köpa den... Programmern ingick för en skitskumma... Lät mycket trevlig och har en kul klassisk räknedoskänsla över sig gällande den grönlysande LCD-displayen... Skön grunka. Lite minus är väl det där ROM-kortet med extraljud. Litar inte riktigt pa att de haller... men det är nog bara rent trams fran min sida.

Kolla in igen och om pris o.s.v. känns rätt sa är det väl bara att sla till. Pads kan den jäkligt bra i alla fall... kolla med Encore för mer info (i vanlig ordning)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-23 23:28

...en underskattad synth som går att få för små slantar!
Slå till!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 18:30

skööön som fan ,grymma basar lite mer distingt än junon.
Jag uppgraderade min så att den var anslagskänslig via midi.
saknar den mycket.

hur uppgraderade du den?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-25 21:48

Det var ett uppgraderings chip som hette "Hot rod" fick tag på det via MUG i gbg.

som jag misstänkte. det kan tänkas att det går att programmera om originalchipset så man får detta också.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 11:53

Det var någon litn lödning också om jag inte minns fel.

1
Bevaka tråden