Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tr707

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-28 23:15

vad är en Roland tr707 värd?

Ptja. De går för 1000-1500 begangnat.

Ljudmässigt är de inte värt något. Alls. Överhuvudtaget.

Men den där matrixen ger man gärna en tusenlapp för. Jag gjorde det.

ja, ca en tusenlapp men inte mer. Jag tillhör den skara människor som gillar ljuden i 707:an (skadad av gammal house), lite annorlunda uttryckt jämfört med inlägget ovanför: Det är inte ljuden man betalar för eftersom dom låter lika bra i en sampler. Dunderskön sequenser liksom på alla gamla trx0x.

Ursprungligen av Bionik:

ja, ca en tusenlapp men inte mer. Jag tillhör den skara människor som gillar ljuden i 707:an (skadad av gammal house),

Nå, jag ska påpeka att jag är rätt förtjust i metallsektionen.

  • Medlem
  • 2004-04-29 08:24

Samt en massa separata ut! Gillar man inte ljuden som de är så är det bara att effektbehandla dem. Kan sätta sprätt på den mest trista trummaskin faktiskt. På med distar, kompressorer, gate, delay och filter. Helt plötsligt svänger det där gamla liket värre än vad Elvis underkropp gjorde på 50-talet!

  • Medlem
  • 2004-04-29 11:12

Någon mer än jag som råkat ut för att 707:an glider ur synk några minuter in i en låt? antagligen glider den hela tiden, men det hörs inte förrän efter några minuter när tidsskillnaden blivit tillräckligt stor. Det har hänt mig med både 707 och 727 så förhoppningsvis är det inte mina öron som luras.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-04-29 17:52

Jo, det är sant bionik. Vissa maskiner är inte riktigt helt raka i sin takt. Har också upplevt det med en 707:a en gång i en musikaffär när jag prövade den. Om det var exemplaret eller ej vet jag inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 10:31

För lyssning på TR-707, The Jesus & Marychain, hela plattan Darklands (som är en av mina all time top 10 plattor.)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-01 22:33

oh...den skivan är bra! *ryser*

  • Medlem
  • 2004-05-02 12:55

är deet någon som vill köpa en 707 för typ 800:- så kan jag förmedla en mailadress till en säljare. Själv är jag inte intresserad längre.

om det är inkl. frakt så är jag nog intresserad.. behöver en synkbox till min 606:a

1
Bevaka tråden