Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GRYMMESYNTH!!!!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 20:24

Hittade den här på VEMIA - en hemmaversion av Yamaha GX-1=EX-1
RUGGIGT PÅ!

Kolla info här!

Respect!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-30 22:10

Haha, helt jävla magnifik ju! Vilket SKEPP!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-04-30 22:17

Satan!!

Man behöver 3 händer för de 3 klaven, mafiiigt värre!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-04-30 23:48

jag har tre händer...men jag tror inte att jag har råd med den...taskigt värre...jag är ett missfoster av naturen men har inte råd med den...eller tja...kanske...vad kostar den?

skaparen av den har nog sett fantomen på operan och velat göra den i funkig 70-tals version. hehe, respect!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-30 23:54

Måste man inte ha typ byggnadstillstånd för att äga en sådan?

  • Medlem
  • 2004-05-01 08:42

Jisses :eek:

Undrar om man behöver ha en bottenplatta modell industri för att klara tyngden av den där pjäsen!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-05-01 09:00

Rena rama Star Trek...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 13:25

...lyssna på Emerson, Lake & Palmer så får ni höra den också, mellan alla hammond & moog excesser, t ex på "Fanfare for the common man - "Brassljudet"!!!

Onödig info: Den översta klavaturen är monofon & man "bender" upp genom att vicka tangenten till höger & ner genom att vicka den till vänster!!!
PERFORMANCE!!!

Tack för infon lemon
Jag har en tendens att röra fingrarna åt höger och vänster när jag drar solon, känns på något sätt bekvämt.
Finns der andra klaviaturer som går att benda på det sättet ?
Jag kommer köpa direkt, för mig var det en dröm som jag inte ens kunde drömma om.
Det är ju helt naturligt spelsätt egentligen att benda så, gitarrister och hela köret gör de..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-05-01 18:45
Ursprungligen av drdreas:

Tack för infon lemon
Jag har en tendens att röra fingrarna åt höger och vänster när jag drar solon, känns på något sätt bekvämt.
Finns der andra klaviaturer som går att benda på det sättet ?

Har för mig astt Yamaha CS-80 har samma sorts keyboard...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 21:03
Ursprungligen av lasselu:

Har för mig astt Yamaha CS-80 har samma sorts keyboard...

Nope!
Men den har polyfon aftertouch dock!
...och tangenter av TRÄ!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-01 14:32

...det är väl det naturligaste sättet att gör a vibraton på!

...vad jag vet så är det bara Yamaha GX-1, ovannämnda EX-1, samt en skum masterklaviatur byggd av Bob Moog & nån snubbe, som även kände av VAR på tangenten man slog an & tryckte, jag vet inte om den kom längre än till prototyp stadiet dock, jag ska maila doktorn & fråga, jag återkommer när jag vet mer!

hmm...tycker mest att den ser ut som en typisk "hemma-orgel" fast med silverfärg.....verkligen ingen skönhet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-02 01:29

Nej, men har man (det mäktiga, stråkiga men ändå syntiga) introt till "Past Time Paradise" med Stevie Wonder i åtanke så är den likväl ett jävla SKEPP!

Ser ut som en elorgel... Men lite coolare för att den översta klaviaturen har små tangenter

1
Bevaka tråden