Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer den...

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 09:35

Snart kommer den... nu är det bara dagar kvar tills min älskling kommer!!

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-05 01:59

Haha...jag går också och väntar! Jag ska köpa min om ungefär *tittar på klockan och räknar*...hmmm....*huvudräkning är inte min grej mitt i natten*...klockan är 2:00 nu...om 13 timmar.

Om du berättar först vad du väntar på så berättar jag efter.

Jag väntar på flera prylar men är inte förälskad i någon av dom, om ni berättar först så är det inte säkert att jag berättar sen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-05 03:03

Nä...vi kör den gamla modellen här. Sist in, först ut!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-05 08:29

Demokid väntar på prylen jag hade fått gratis om jag bara lagt till ett R till dess namn. Ty jag föreslog i deras tävling att den skulle döpas Voyage. Och det var nästan alla R utom ett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 09:35

Ahh PF... väntar på samma sak. Jag föreslog osså det namnet om jag inte minns fel. Köpte en Anniversary Edition från www.emc-de.com. Först beställde jag från Elmelidmusik, efter att väntat 7 veckor och dom fortfarande inte laggt en beställning hos moog då dom väntade på att dollar skulle bli billigare tröttnade jag. Det blev hela 3000 kr billigare än om jag köpt den från elmelidmusik och tog bara 2 veckor så jag är mycket nöjd... kommer troligen på Fredag.

Lite roligt var att Elmelid ringde mig då jag avbeställt ordern och frågade om jag ville låna en vanlig Voyager tills dom fått AE modellen... Dom skulle stå för frakt kostnader och allt.

Då blir vi Voyager ägare snart, grattis!!

MVH
Demokid

Vänta lite nu... PF väntar väl inte på en Voyager? Och det där R:et sitter sedan länge på Roland.

Demokid... har inte AE-modellen sådana där snygga bakbelysta reglage? De ser ut som instrumentpanelen på en Toyota Lexus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 10:08

Läste nog inte riktigt vad PF skrev... Jo AE-modellen ser ut som en Lexus... mycket snyggt, tyvärr har den svart trä i stället för naturlig träfärg.

Några fina bilder:
http://homepage.mac.com/enarke/PhotoAlbum4.html

MVH
Demokid

Stajlish! Coolt den är lite som ett smycke. Var ska du ställa den? (Förslagsvis på en pidestal av mörk marmor )

körsbär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 13:40

Det blir nog till att ställa den på mitt pelar ställ tillsammans med min Model D fast fan vad synd att den är svart... gud vad fint det skulle vara om det var valnötträ som i Model D och P5:an.

MVH
Demokid

Han har köpt en Moog Voyager AE och ändå gnälls det!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 22:58

Aloha!

I morse klockan 7.50 kom budfirman med paketet från EMC... Otrolig underbar känsla att få packa upp en sprillans ny moogsynth med serienummer 139. Ville verkligen inte gå till jobbet i morse då jag bara han packa upp Voyagern. Längtade hela dagen att få komma hem och koppla upp moogen. Fy fan vilken synth, vilket ljud och vilken kvalitet på hårdvaran, bara moog kan göra en sådan synth!! Kommer sitta hela natten och ratta ljud.

Några halvbra bilder, tyvärr tar blixten bort lite av effekten av den lysnade frontpanelen:

Voyager AE1
Voyager AE 2
Voyager AE3
Voyager AE4

MVH
Demokid

Blått lyse i all ära, men den gamla ser trevligare ut. Lite mer inbjudande liksom. Voyagern är mer teknik.

Jättefin.

En riktigt skönhet må jag säga Demokid, riktig läcker design på den! grattis!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-05-10 23:36

Helt klart snyggare än gamlingen men den ser ut att lysa lite väl ilsket...jag förutsätter att man kan ställa ljusstyrkan?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 23:50

Nice!

Jösses vilken skönhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 00:16

Japp man kan ställa ljusstyrkan via en ratt som sitter på träbiten vid högsta C.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2004-05-11 06:54

Very Nice!

Grattis din gamle Moogfetishist!

Har den några nya trix för sig (förutom att den är sjukt mycket snyggare och lyser) eller är det samma innanmäte som standardmodellen? Och vad säger A/B-testet? Jag är idel öron!

Och vad tycker du om nymodigheterna? Jag är själv inte helt säker på att tryckplattan verkligen gör sitt jobb ordentligt, för att nämna något.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-15 22:14

suck...en dag ska jag äga en moog...helst en memory eller aniversary...grattis! *väldigt avundsjuk*

1
Bevaka tråden