Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indiska ljud

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som känner till någon sida med samplade sitarer, tablas och indisk sång i wav-format?

Kolla på bestservice.de. Där finns bla:
Roots of India
Deepest India

http://www.bestservice.de

Finns det inga gratis ljud?

Tjena, vad är det för ljud du är ute efter?
Jag har eventuellt ett Kaligiskt kit där det finns indiska tablas och daholas...
Kan fråga några polare från Afganistan (dom har samma instrument) om dom har några bra samplingar annars.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 20:03

Vad tycker du om gamla Proteus 3, Drdreas? En kompis hade / har en sån, gjorde en del sjuka grejer med den för några år sedan. Faktiskt väldigt roliga ljud att försöka väva in i musiken.

I och för sig är nog det viktigaste indiska trummljud...inga loopar utan samplingar....
Möjligtvis skulle det vara häftigt med indiska sång-loopar

Tjenare grabbar!!
Jag testat emu burken med etniska ljud (om det är den du menar), kan säga att de sög tyvärr åtmindstone om man ska göra den "äkta varan".
Det enda vi "mellanöstrare" använder är samplingar nuförtiden
Har nog en mille samplingar av dessa typerna, har du några requests på specifika rythm instrument så kan jag kolla efter?
Indiska sång loopar går väl o fixa lätt som en plätt egentligen...

alltså jag kan inte namnen på instrumenten men dom där typiska indiska trummorna skulle vara kul att ha...heter dom inte tablas?

Det finns ingen bra site med såna ljud då?

Nope tror inte det finns någon som delar med sig av sånna ljud, ifall du vill ha riktig kvalité.
Jag har som sagt ljuden och det är bara att säga till så får du dom....
Kul med folk som gillar att kombinera sin musik lite, allting är ju trotts allt inte virvel och bastrumma.

nej exakt...och att bygga upp sina låtar kring en rhythm är ju hur bra som helst

Några som lyckats rätt bra med det är ju Asian Dub Foundation (om någon minns dom)

1
Bevaka tråden