Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trinon Studio

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är skäligt att betala för en beg Triton Studio 61?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 20:44

Runt 20 va? Den är ganska dyr (nypriset för ett halvår sedan låg på hela 32000). Utgår den modellen nu, förresten, när nya Triton Extreme börjar dyka upp? Tyckte iofs inte den skilde sig så extremt mkt från "vanliga" Triton vid en halvsnabb test, bättre pianon och CDRW, en lite mellanuppdatering sådär. Vi får väl se vad Johan har att berätta...;-)

priser på jam

demoex triton classic: 11995:-
ny triton le 61: 9950:-
ny triton studio 61: 19900:-

mm.. om bara beggatmarknaden kunde hänga med på jam's priser

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 22:06

Det må jag säga!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 23:42

JAM rockar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 23:45

Frågan är om de säljer några bara, tyvärr, nu när "alla" kör stulen dator med hejdlöst lågnivåkrackad Väsk-Ola Buff med överhängande pluggning från hela distriktet.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 23:49

Eh?!?!?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-06 23:55

Don't mind me, jag var bara lite cyni-irony-deep-shit-sk...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 23:58
Ursprungligen av PF:

Don't mind me, jag var bara lite cyni-irony-deep-shit-sk...

OK!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-07 00:00

Having said that, fan vad jag jollrar på svengelska, jo,... faktum kvarstår ju.
Det är inte så många som kör hårt nuförtiden längre. As in hardware. Tyvärr.

Men - ska inte RACKA ner på alla mjuka snubbar när man är en själv...

JAM hyllning! Wow, tack!

Triton Extreme går inte att expandera med intern CD brännare och fler kort så Triton Studio är fortfarande deras "Top of the line",

jag tror dock att Triton Extreme är det som folk kommer välja.

Angående försäljningen av hårdvarusynthar - det går att sälja, men det går riktigt riktigt trögt. Synd tycker jag, jag gillar hårdvara.

För övrigt så tror jag att mjukvaru-branschen kommer behöva sortera ut sig själv på något sätt,
det går trots allt inte att utveckla mjukvara ingen betalar för,
så det kommer nog lösas med olika kort (a la Powercore/UAD e t c) eller liknande för att få ett idiotsäkert kopieringsskydd.

Det ryktades ju t ex länge att Clavia skulle komma med modularen i plug-in form, och enl vissa källor utvecklades den t o m till en BETA VST plug, men det skulle ju vara för Clavia som att skjuta sig själv i benet, så det lär ju inte hända...

Får man rabatt för det nästa gång man handlar där eller?

Skjuta sig i benet är nog helt sant där.. om de gör en mjukis-version av modularen så kommer folk jämföra den i ännu större utsträckning mot konkurrerande mjuka modularer vilket mycket väl kan medföra att folk mycket hellre väljer mer flexibla modularer som t.ex. creamwares modular (som man iofs behöver ett numera skitbilligt ljudkort till) eller reaktor... å det vore ju synd

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 15:14

...har nyss jämfört Triton Extreme & Roland X7 nånting med nån jävla TV i...

...nu är jag ju lite färgad i mina åsikter, men jag tycker att Rolands TV-apparat lät platt, som vanligt, dvs som alla deras Romplers låtit efter U-20...

Triton Extreme sparkar arsle dock!!!

...under tiden jag stod & pillade så dök det upp ett tjugotal låtidéer, i lika många stilar(även stilar jag inte gillar!) i skallen, som åkte rakt genom klaviaturen - rätt in i skallen!!!
Grattis Korg - ännu en vinnare!!!

1
Bevaka tråden